A megállapodás értelmében az MT Zrt.-nek az ősztől tavaszig tartó időszakban 300.000 plusz, kereskedelmi szálláshelyen eltöltött többletéjszakát kell produkálnia. Amennyiben az MT Zrt. sikerrel teljesíti a „feladatot”, jövő ilyenkor újabb félmilliárd forintra számíthat a tárcától.
A marketingre kapott milliókat három területen költi el a szervezet, mondta Róna Iván. Budapest népszerűsítésére 280 milliót szánnak, szeretnék, ha a tavalyi Winter Invasion kampány keretében regisztrált 25.500-as vendégéjszaka mutatót az előttünk álló utó- és előszezon során 50.000-re tudnák feltornázni. Ezért Európa nagyvárosaiban és a vidéki megyeszékhelyeken óriásplakátokon, közlekedési eszközön népszerűsítik a fővárost.
A második területként megjelölt ún. „légi marketingre” 120 milliót költenek, amelynek során az új küldő piacokon (mint Glasgow, Belfast, Liverpool, Bréma, Jekatyerinburg) szeretnék bevezetni repülőtereink (Budapest, Debrecen, Sármellék) melletti régiókat.
A harmadik akció a belföldi üdülésre mozgósít. A forgalomösztönző projekttel azt szeretnék elérni, hogy az „Itthon otthon van” szlogen életformává váljon, ezért az MT Zrt. „Télen itthon” címmel új akciót hirdet. Ennek keretében a kedvezményes szállásajánlatok együtt jelennek meg, amelyek a www. telenitthon.hu oldalon érhetők el. Az akció célja, ösztönözni a hazai utazókat, hogy be nem váltott, 5 milliárd forintra becsült utazási csekkjeiket használják fel. A programra 100 milliót szán az MT Zrt.