5,7 százalékkal kevesebb turista Dubaiban

2009 első 9 hónapjában 5,7 százalékkal csökkent Dubaiban a turistaérkezések száma.

A Cannes Lions nemzetközi reklámfesztivállal ellentétben, ahol idén a tavalyi mélypont után ismét emelkedni kezdett a nevezések száma, Európában úgy tűnik, még nem ért véget a válság. Az Art Directors Club of Europe (ADCE) idén 19. alkalommal megrendezett versenyén ugyanis a tavalyihoz képest még közel egy százassal, 819-re csökkent a beküldött munkák mennyisége. A globális trendeket követve csökkent a tévés és a print reklámok száma, és még jobban előtérbe kerültek a webes és alternatív megoldások. Pedig a tagországok ügynökségeinek, amennyiben hazájuk versenyén arany vagy ezüst fokozatot értek el, még fizetniük sem kell. A többieknek is maximum 220 eurót.

A 19 európai országból verbuvált 51 tagú zsűri – köztük Tordai Péterrel, a DDB kreatívigazgatójával a film és Halász Gyulával, a HD Group kreatívigazgatójával a webes és alternatív megoldások kategória zsűrijében – összesen 24 aranyat és egy fődíjat osztott ki, további 158 munka pedig ezüstnek megfelelő jelölést kapott. A díjakat július 10-én adták át Barcelonában, az ADC Hungary 2009 díjazott alkotásai közül kiválasztott húsz magyar versenyző közül azonban idén egy sem nyerte el a zsűri tetszését. A Young European Creative Competition mezőnyében versenyző Horváth Andreának, a Leo Burnett munkatársának is díj nélkül kellett hazatérnie.

Akárcsak tavaly, a legtöbb díjat – elsősorban dizájn kategóriában – a műfajban Cannes-ban is jeleskedő németek vitték haza: a 24 aranyból 18-at, a 158 jelölésből 72-t ők zsebeltek be. A fődíjra azonban egy olasz munkát tartott érdemesnek a zsűri: A Heinekennek készített, „Are you still with us?” című integrált kampányt jegyző JWT Italy a fődíj mellett két aranyat és három jelölést is kapott – egyiket az Auditoriumért ambient média alkategóriában.
 

{video|id=1397|width=560|height=340}

   

{video|id=1398|width=560|height=340}

  

{video|id=1399|width=560|height=445}



„Ez egy fantasztikus kampány, ami azért ilyen erős, mert a filmjei, a webes megoldása, az esemény része mind maximálisan kihasználják az adott csatorna erősségét. Rengeteg átélhető része van, amelyek külön-külön is nagyon erősek, de mégis egyben adják ki a nagy egészet” – mondta el a Grand Prix nyerteséről Tordai Péter. A DDB kreatívigazgatója szerint az ADCE Awards filmes kategóriája a többi „nyugati” fesztiválhoz hasonlóan két trendet mutatott: az egyik az adott médium valamely karakterének rettenetesen erős kihasználása, a másik pedig a megkapó, emberi érzelmi húrokat pengető erős storytelling.

Halász Gyula, aki nem először vesz részt az európai verseny zsűrijében, úgy véli, a klasszikus webes kategóriában semmi újat nem lehetett látni a pár évvel ezelőtti munkákhoz képest, az egyéb megoldásoknál azonban egyre nagyobb sikert aratnak a nagy lélegzetvételű projektek. „A berlini Mila / Jakob Tigges Berg című munkájába például hihetetlen energiákat fektettek, döbbenetes részletességgel és odafigyeléssel valósították meg a zseniális ötletet” – hozta fel példának Halász.
 

{video|id=1400|width=560|height=340}


 
A fiatalok versenyét a Wien Nord ügynökség munkatársa, Matthias Piske nyerte meg a társadalmi célú, This Human World szervezetnek készített Tied up című munkával.
 

{video|id=1401|width=480|height=385}


Az Év diákja cím a német Mario Zoziné lett, aki a Music Televisiont népszerűsítő Oleg – Life of a weightlifter című rövidfilmjével vívta ki ezt az elismerést.
 

{video|id=1402|width=560|height=340}




Film kategória:

1.      Title: AYSWU? - Integrated 

  • Category: Mixed Media Campaigns
  • Award: GOLD & GRAND PRIX
  • Agency: JWT Italy
  • Client: Heineken Italia
  • Product: Heineken
  • Country: Italy


2.      Title: EfeitoD

  • Category: Public service & Charity
  • Award: GOLD
  • Agency: BBDO Portugal
  • Client: Diferenças - Child Development Center
  • Product: Diferenças - Child Development Center
  • Country: Portugal


3.      Title: LAST CALL

  • Category: TV Commercials
  • Award: GOLD
  • Agency: Jung von Matt AG
  • Client: NBC Universal Global Networks Deutschland
  • Product: NBC
  • Country: Germany
     
{video|id=1403|width=560|height=445}



4.      Title: The Closet

  • Category: TV Commercials
  • Award: GOLD
  • Agency: BETC EURO RSCG
  • Client: Canal+
  • Product: Canal+
  • Country: France
     
{video|id=1404|width=560|height=340}



Print kategória:

1.      Title: The Berg

  • Category: Promotions & Mailings
  • Award: GOLD
  • Agency: Mila / Jakob Tigges
  • Client: Mila / Jakob Tigges
  • Product: Self Promotion
  • Country: Germany


2.      Title: The Fresh Stone-Age-Meat-Promotion

  • Category: Promotions & Mailings
  • Award: GOLD
  • Agency: DDB Berlin
  • Client: Bosch International
  • Product: Bosch
  • Country: Germany




3.      Title: Eye tracking

  • Category: Magazin & Trade Advertising
  • Award: GOLD
  • Agency: Euro RSCG Zurich
  • Client: DU Kulturmagazin
  • Product: DU Kulturmedien
  • Country: Switzerland




4.      Title: The SPIEGEL Print Campaign “Accurate Picture”

  • Category: Newspaper Advertising
  • Award: GOLD
  • Agency: Jung von Matt AG
  • Client: Spiegel-Verlag Rudolf Augstein
  • Product: Spiegel
  • Country: Germany

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.