A Magyar Turizmus Zrt. a Magyar Nagydíj turisztikai jelentőségére való tekintettel több, mint fél évtizede szorosan együttműködik a Hungaroring Sport Zrt.-vel. Az együttműködés keretében az MT Zrt. munkatársai a Formula 1 futamra kilátogató hazai és külföldi turistákat két információs ponton látják el az országgal, a régióval illetve a Magyar Nagydíjjal kapcsolatos információkkal. A turistákon kívül a Magyar Turizmus Zrt. nagy figyelmet fordít a verseny idejére hazánkba akkreditált nemzetközi média képviselőire is.
A külföldi utazók figyelmét a Magyar Turizmus Zrt. külképviseletei számos akcióval – DM akciókkal (nagyközönség, szakma, újságírók), hírlevelek, kiadványok és honlapjaik segítségével – hívták fel a rendezvényre. Az esemény sikeréhez a hazai Tourinform irodák is jelentős mértékben hozzájárulnak.
A Magyar Turizmus Zrt. felmérése szerint a Forma 1 Magyar Nagydíj négy napja alatt a versenyzők és a futam közreműködői, valamint a külföldi látogatók csaknem 80 százaléka és a belföldi látogatók mintegy 10 százaléka vesz igénybe kereskedelmi szálláshelyet. Ez a kereslet a futam ideje alatt a magasabb kategóriájú budapesti szállodák kapacitásának csaknem teljes egészét lefoglalja. Az MT Zrt. becslése szerint a vizsgált budapesti szálláshelyeken generált ÁFA-bevétel mintegy 185 millió forint. A Forma 1 Magyar Nagydíj látogatóinak, versenyzőinek és közreműködőinek költése mintegy 14,6 milliárd forint, amelynek ÁFA-tartalma 2,43 milliárd forint. A futam növeli Magyarország mint turisztikai desztináció ismertségét és erősíti pozitív imázsát is. A versenyt világszerte mintegy 350 millió néző kíséri figyelemmel a televízión keresztül.