A kedvezőtlen gazdasági környezet miatt a háztartások fogyasztása jelentősen visszaesett, a szórakozásra, luxuscikkekre szabadon elkölthető jövedelmük drasztikusan csökkent. Mindez fokozottan érintette a Bacardi-Martini Kft. által forgalmazott szeszesitalok keresletét, valamennyi termékcsoport értékesítése jelentősen csökkent - derül ki a társaság 2010-es éves beszámolójából. A vásárlók erősödő árérzékenysége, illetve az akciós eladás növekvő aránya nem tette lehetővé a tervezett mértékű áremelést, ami kedvezőtlenült hatott a kft. pénzügyi teljesítményére. A szeszesitalok fogyasztói árát tovább növelte az gazdasági év folyamán két alkalommal is megemelt jövedéki adó, ami tovább szűkítette a fizetőképes keresletet.
A Bacardi márka az ízesített változatok dinamikus növekedésének és az újonnan bevezetett Bacardi Mojito koktélnak köszönhetően viszont mennyiségben is növekedni tudott, ugyanakkor a vermut kategória értékesítése jelentősen csökkent.
Vuleta Zsolt, a társaság ügyvezető igazgatója korábban az Élelmiszer Online-nak úgy nyilatkozott, hogy a kedvezőtlen változások tükrében a Bacardi csoport a magyarországi cég fenntartásához szükséges tőkét hatékonyabban tudja befektetni más piacokon, ezért döntöttek a végelszámolás mellett. A lap információi szerint a Bacardi és Martini termékek értékesítését az alkoholos italok forgalmazásában korábban nem aktív DunaPro vette át.
A Bacardi-Martini Kft. 1991 óta van jelen a magyar piacon, jegyzett tőkéjét az évek során 175 millió forintra emelték, kizárólagos tulajdonosa a holland Bacardi-Martini BV - derül ki az Opten cégnyilvántartó adataiból. A társaság 2008-ban 5,4 milliárd forint árbevétel mellett 172 millió forint adózott eredményt ért el. Tavalyelőtt ezek a számok, ha nem is drasztikusan, de visszaestek: 5 milliárdos forgalom mellett 159 millió forint eredményt produkált a társaság. (A tavalyi beszámoló nem elérhető.) A cég a teljes eredményt osztalékként felvette.
A Bacardi-Martini távozik
Végelszámolással megszűnik a Bacardi-Martini Kft. – erősítette meg a gazdasag.hu az Élelmiszer Online korábbi értesülését. A társaság befejezi Magyarországi tevékenységét, a termékek forgalmazását egy másik cég veszi át - írja a Napi.

Jön az Országos Étterem Hét
Szerdától lehet asztalt foglalni a tavaszi Országos Étterem Hét rendezvényre, amelyen több mint 200 vendéglátóhely, köztük 14, Michelin-ajánlással rendelkező étterem menüiből lehet majd választani.

Egy korty Ázsia reggelire
Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.

Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott

Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.

Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.