A nevezések számát tekintve az outdoor a második legnagyobb kategória az idei fesztiválon, nem csoda, hogy kinyomtatva tízoldalas a győztesek listája. Mint arról beszámoltunk, ebben a kategóriában - a végül rövidlistára nem jutott 12 magyar nevezéssel - 3822 munka indult.
A 234 díjazott közel harmada brazil ügynökséget dícsér, igaz a legjobbnak járó négy Grand Prix közül egyet az Anomaly New York vehetett át a Dieselnek készített kampányért.
Egy fődíjat pedig a Del Campo/Nacza Saatchi Buenos Aires az Inbev sörgyár reklámjáért, amiért hétfőn már két ezüstöt is kapott a direkt kategóriában.
A brazilok nyolc arannyal térhettek haza, a britek öttel, a spanyolok, franciák, indonézek négy-néggyel, - a második legtöbb díjat (41) kapott - Németország eggyel, csakúgy, mint Törökország, Dél-Afrika, Olaszország és Hong Kong.
A média kategória ausztrál győzelemmel zárult: a Leo Burnett Sydney a Canon kamerájának készített kampányt.
Ebben a kategóriában nyolc arany, 11 ezüst és 28 bronz született, a legtöbb díjjal (20) az Egyesült Királyság büszkélkedhet, ettől csak eggyel maradt el Németország, de 15 díjával sikeres a Grand Prix-s Ausztrália is.
A rádió kategóriában nem osztottak ki fődíjat, ugyanis a zsűri egy Vöröskeresztnek készült reklámot tartott volna erre méltónak, a reklámfesztivál szabályai viszont nem engedik, hogy társadalmi célú munka kapjon fődíjat. A 15 aranyból viszont nyolc amerikai ügynökségé lett, három kolumbiaié, egy-egy pedig Norvégia, Új-Zéland, Brazília és Izrael érmeit gyarapította. 24 ezüst és 47 bronz talált még gazdára, összesítésben a legtöbbet az USA (24), Kanada (19) és Ausztrália (17) kapta.
A díjátadón külön elismerés járt a média kategória legjobb ügynökségeinek: az összhelyezések alapján első lett a Leo Burnett Sydney, második a Fischer Portugal, a harmadik pedig a brazil Lew' Lara/TBWA.