A dél-afrikai futball-világbajnokságra már eddig is számos "minden idők legjobb" listája készült. Többek között "minden idők" (egyik) legjobb reklámjának kiáltották ki a Nike Write the future, a vébén azóta igen gyengén teljesítő sztárokkal (Cristiano Ronaldo, Wayne Rooney) telenyomott szpotját, amely ennek ellenére a "webkettő sztármárkájává" tette a Nike-t.
Az Advertising Age amerikai szaklap még a vébé előtt úgy okoskodott, hogy egyre bonyolultabb és integráltabb kampányokkal készülnek a nagy márkák a világbajnokságra. Talán ennek köszönhető, hogy a C Squared - Cream nevű globális média- és reklámipari kiadó és elemzőcég tíz legjobb focival kapcsolatos kampányai között 2006 előtti nincsen, és ismert sem nagyon. A lista összeállításában a kampányok hatása mellett az összetettséget, a marketingcélokat, az ötlet egyediségét és a márkahasznot tartották szem előtt.
Western Union, Spanyolország, 2006 - Borzasztóan egyszerű ötlet, de pénzintézet a már-már nevetségesen alacsony ötezer eurós ráfordítással WU brandelt koronákat osztott szét a Spanyolország-Románia labdarúgó mérkőzésen a húszezer román szurkolónak, hogy így szólítsák meg a román bevándorlókat. A Cream számítása szerint ezzel nyolcvanezer euro értékű médiafelülethez jutottak a spanyol, a román és a nemzetközi médiában.
Puma, Európa, 2006 - A németországi világbajnokságra készített kampány középpontjában a világ minden pontjára kézbesített titokzatos csomagok állnak, a szpot végén pedig kiderül, hogy Pelé új cipői voltak a küldeményekben. A Puma az év végén negyven százalékos növekedést könyvelt el a futballal kapcsolatos eladásairól az év végéig.
Coca Cola, Argentína, 2008 - Az italgyártó cég 2008-ban országos méretű tehetségkutató show-t rendezett Argentínában Destapados címmel. Az évente megrendezett futballtornát és tehetségkutató műsort 2008-ban 10,6 millió háztartásban látták és 550 ezer nézője volt az edzéseknek. A műsort vetítő Fox Sports televíziócsatorna fiatal nézőinek száma megtriplázódott, a Coke fiatalokhoz és focihoz fűződő márkaértéke pedig tíz ponttal nőtt Argentínában. A 25 versenyző fiatalból tizenötöt igazoltak le profi klubok.
Helvepharm, Svájc, 2009 - A gyógyszergyártó cég egy öregfiúk csapattal kampányolt, és az egyetlen gyógyszercég volt Svájcban 2009-ben, amelyik piaci részesedését növelni tudta.
Heineken, Olaszország, 2009 - A JWT által kitalált és prezentált gerillaakcióról a Szívlapát blogunk olvasói is elmondták már, mennyire királyság volt, nem csodáljuk, hogy a Cream is beválogatta a listára. AZ átverés lényege az volt, hogy barátnők, újságírók, tanárok arra vettek rá AC Milan szurkolókat, hogy a Real Madrid elleni bajnokok ligája meccs helyett menjenek inkább komolyzenei koncertre, és ezt mindenféle apró kis zsarnoki zsarolásokkal érték el. Élőben 1,5 millió néző kísérte figyelemmel a Sky Sports csatornán, a Youtube-on pedig már több mint ötmillió ember látta a videót.
Castle Lager, Dél-Afrika, 2009 - Már bemelegítésként az idei focivébére a Castle sör monstre reklámkampányt indított a szuperszurkolóknak.
Nike, Dél-Afrika, 2010 - A fentebb is és mindenhol ajnározott Write the future kampányhoz kapcsolódóan Dél-Afrikában installáltak egy óriási LED-falat egy felhőkarcolóra, amin minden egyes este száz szurkoló által írt twitter-, facebook és egyéb üzenet jelenik meg.
Vasco da Gama, Brazília, 2010 - A Rio de Janeiro-i Vasco da Gama brazil focicsapat kampányában arra vették rá a szurkolókat, hogy tetováltassák magukra a klub címerét. A folyamatot Twitteren követhették végig az érdeklődők, a csapat és a tetováló egy nap alatt 805 darab tetoválást készített, amivel rekordot döntöttek.
Budweiser, Globális, 2010 - A Budweiser egy valóságshow-t indított 32 induló ország szurkolóinak, a világbajnokság alatt "a meccs embere" szavazásokat tart a honlapján, és megszervezte a 6v6 Budweiser nemzetközi amatőr focitornát. Az országos bajnokságok győztesei Dél-Afrikában mérkőznek meg egymással.
Sony, Nagy-Britannia, 2010 - Klasszikus "hozd be a régit és beszámítjuk az új árába" reklámszpotok híres angol veterán focistákkal.