A Csabai Kolbászfesztivál az első kiváló minősítésű gasztrofeszt

Az Oktatási és Kulturális Minisztérium, az Önkormányzati Minisztérium és a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával, a Magyar Fesztiválszövetség, a Magyar Művelődési Intézet és Képzőművészeti Lektorátus szervezésében végzett fesztiválminősítés keretében a Csabai Kolbászfesztivál a magyarországi fesztiválok közül egyedüliként kapta meg a kiváló minősítésű gasztronómiai fesztivál címet.

A dél-afrikai futball-világbajnokságra már eddig is számos "minden idők legjobb" listája készült. Többek között "minden idők" (egyik) legjobb reklámjának kiáltották ki a Nike Write the future, a vébén azóta igen gyengén teljesítő sztárokkal (Cristiano Ronaldo, Wayne Rooney) telenyomott szpotját, amely ennek ellenére a "webkettő sztármárkájává" tette a Nike-t.

Az Advertising Age amerikai szaklap még a vébé előtt úgy okoskodott, hogy egyre bonyolultabb és integráltabb kampányokkal készülnek a nagy márkák a világbajnokságra. Talán ennek köszönhető, hogy a C Squared - Cream nevű globális média- és reklámipari kiadó és elemzőcég tíz legjobb focival kapcsolatos kampányai között 2006 előtti nincsen, és ismert sem nagyon. A lista összeállításában a kampányok hatása mellett az összetettséget, a marketingcélokat, az ötlet egyediségét és a márkahasznot tartották szem előtt.

Western Union, Spanyolország, 2006 - Borzasztóan egyszerű ötlet, de pénzintézet a már-már nevetségesen alacsony ötezer eurós ráfordítással WU brandelt koronákat osztott szét a Spanyolország-Románia labdarúgó mérkőzésen a húszezer román szurkolónak, hogy így szólítsák meg a román bevándorlókat. A Cream számítása szerint ezzel nyolcvanezer euro értékű médiafelülethez jutottak a spanyol, a román és a nemzetközi médiában.

Puma, Európa, 2006 - A németországi világbajnokságra készített kampány középpontjában a világ minden pontjára kézbesített titokzatos csomagok állnak, a szpot végén pedig kiderül, hogy Pelé új cipői voltak a küldeményekben. A Puma az év végén negyven százalékos növekedést könyvelt el a futballal kapcsolatos eladásairól az év végéig.
 

{video|id=1376|width=480|height=385}



Coca Cola, Argentína, 2008 - Az italgyártó cég 2008-ban országos méretű tehetségkutató show-t rendezett Argentínában Destapados címmel. Az évente megrendezett futballtornát és tehetségkutató műsort 2008-ban 10,6 millió háztartásban látták és 550 ezer nézője volt az edzéseknek. A műsort vetítő Fox Sports televíziócsatorna fiatal nézőinek száma megtriplázódott, a Coke fiatalokhoz és focihoz fűződő márkaértéke pedig tíz ponttal nőtt Argentínában. A 25 versenyző fiatalból tizenötöt igazoltak le profi klubok.
 

{video|id=1377|width=480|height=385}



Helvepharm, Svájc, 2009 - A gyógyszergyártó cég egy öregfiúk csapattal kampányolt, és az egyetlen gyógyszercég volt Svájcban 2009-ben, amelyik piaci részesedését növelni tudta.
 

{video|id=1378|width=480|height=385}



Heineken, Olaszország, 2009 - A JWT által kitalált és prezentált gerillaakcióról  a Szívlapát blogunk olvasói is elmondták már, mennyire királyság volt, nem csodáljuk, hogy a Cream is beválogatta a listára. AZ átverés lényege az volt, hogy barátnők, újságírók, tanárok arra vettek rá AC Milan szurkolókat, hogy a Real Madrid elleni bajnokok ligája meccs helyett menjenek inkább komolyzenei koncertre, és ezt mindenféle apró kis zsarnoki zsarolásokkal érték el. Élőben 1,5 millió néző kísérte figyelemmel a Sky Sports csatornán, a Youtube-on pedig már több mint ötmillió ember látta a videót.
 

{video|id=1379|width=480|height=385}



Castle Lager, Dél-Afrika, 2009 - Már bemelegítésként az idei focivébére a Castle sör monstre reklámkampányt indított a szuperszurkolóknak.
 

{video|id=1380|width=480|height=385}



Nike, Dél-Afrika, 2010 - A fentebb is és mindenhol ajnározott Write the future kampányhoz kapcsolódóan Dél-Afrikában installáltak egy óriási LED-falat egy felhőkarcolóra, amin minden egyes este száz szurkoló által írt twitter-, facebook és egyéb üzenet jelenik meg.
 

{video|id=1381|width=540|height=328}



Vasco da Gama, Brazília, 2010 -  A Rio de Janeiro-i Vasco da Gama brazil focicsapat kampányában arra vették rá a szurkolókat, hogy tetováltassák magukra a klub címerét. A folyamatot Twitteren követhették végig az érdeklődők, a csapat és a tetováló egy nap alatt 805 darab tetoválást készített, amivel rekordot döntöttek.
 

{video|id=1382|width=560|height=340}



Budweiser, Globális, 2010 - A Budweiser egy valóságshow-t indított 32 induló ország szurkolóinak, a világbajnokság alatt "a meccs embere" szavazásokat tart a honlapján, és megszervezte a 6v6 Budweiser nemzetközi amatőr focitornát. Az országos bajnokságok győztesei Dél-Afrikában mérkőznek meg egymással.
 

{video|id=1383|width=540|height=328}



Sony, Nagy-Britannia, 2010 - Klasszikus "hozd be a régit és beszámítjuk az új árába" reklámszpotok híres angol veterán focistákkal.
 

{video|id=1384|width=540|height=328}

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.