A Zagat nevű szálloda- és étteremajánló platform összesen 13 kategóriában a világ több mint 100 országából tartalmaz étterem- és szállodatippeket. A Google célja a tranzakcióval a hely és helyhez kötött szolgáltatások területén kiharcolt pozíciójának a megerősítése. Az óriáscég így akár már a keresőjében ajánlhat majd éttermeket és szállodákat a felhasználóknak.
"A Zagat a helyi szolgáltatásaink egyik alapköve lehet" - ídézi Marissa Mayert az sg.hu, utalva arra, hogy nagyon is fontos szerepet szánnak a jövőben az újonnan felvásárolt platformnak. A hosszú távú célok között szerepel a Zagat ajánlatainak, a Google Maps térképeinek és az online kereső találatainak ötvözése.
A Zagat megvásárlásával a konszern befoltozhatja azt a lyukat, ami a Yelp online szolgáltatással folytatott vita után keletkezett. A Yelpnél a felhasználók maguk értékelhetik az egyes éttermeket, bárokat és pubokat. A platform vezetői kifogásolták, hogy ezek az ajánlások a Google keresőjébe kerültek és ebből komoly vita alakult ki a két cég között. Miután a Google tevékenységét kiemelten figyelemmel kísérik a versenyfelügyeletek, így a társaság úgy döntött, inkább óvatos lesz és kerüli a további vitákat. Ekkor merült fel a Zagat felvásárlása.
A helyhez kötött szolgáltatások egyre fontosabbá válnak - emeli ki az sg.hu írása. A mobiltelefon-tulajdonosok egyre gyakrabban támaszkodnak a telepített alkalmazásokra és az azok által kínált ajánlatokra. Sokan így találják meg a számukra legszimpatikusabb éttermeket, szállodákat, színházakat vagy a tartózkodási helyükhöz legközelebb eső ATM-automatákat. Mindez új piacot és növekvő reklámbevételeket jelent. A Zagatot 32 évvel ezelőtt alapította Nina és Tim Zagat, akik gyermekükként tekintenek a platformra és nagyon örülnek annak, hogy ilyen jó kezekbe került. A két alapító közölte, hogy a szolgáltatás munkájában továbbra is részt fognak venni. (forrás: sg.hu)