"Véletlenül zuhantam a csónakba"

A Costa Concordia kedd éjszaka óta házi őrizetben levő kapitánya kihallgatásán elismerte, hogy manőverhibát követett el, de szerinte ő nem szegte meg kötelességét. A felborult olasz óceánjáró kapitánya azt állítja, hogy műszaki probléma következtében hagyta magára idő előtt a bajba jutott hajót és az utasokat.

A berlini Die Welt csütörtökön olasz sajtóbeszámolókra hivatkozva idézte Francesco Schettino egy bírónő előtt elhangzott állítását: "Nem akartam lelépni, hanem segítettem az utasoknak egy mentőcsónak vízre bocsátásában." Eközben a leeresztő csörlő megakadt, majd hirtelen újra elindult, miáltal "megbotlottam, és hirtelen az utasokkal együtt a csónakban találtam magamat" - állította a kapitány. Szavai szerint ezt követően már nem volt lehetősége visszatérni a fedélzetre, mert a Costa Concordia már nagyon erősen megdőlt.

Olasz lapok azonban kétségbe vonják az események fenti leírását, különösen annak fényében, hogy a Schettino által vízre segített mentőcsónakban ekkor már ott ült a hajó másod- és harmadik tisztje, Dimitri Christidis és Silvia Coronica. A rögzített telefonbeszélgetések alapján a mentési akciót teljes káosz jellemezte.

Francesco Schettinót, a péntek este zátonyra futott Costa Concordia kapitányát szombaton vették őrizetbe gondatlanságból elkövetett emberölés és a hajó elhagyása vádjával, és kedd éjszaka hagyhatta el Grosseto börtönét. Keddi kihallgatásán elismerte, hogy manőverezési hibát követett el.

Ügyvédjén keresztül a kapitány ugyanakkor hangoztatta, hogy teljesítette kötelességét és több ezer ember életét mentette meg azzal, hogy közelebb vitte a hajót a parthoz azután, hogy a Costa Concordia sziklának ütközött. A megtalált két fekete doboz információit még nem hozták nyilvánosságra, de a sajtó kiderítette, hogy a hajóról még 300 utas igyekezett menekülni, amikor Schettino már Giglio szigetén volt.

Ezt megerősítette a Costa Concordiát utolsóként elhagyó két tiszt, valamint a hajóorvos és Giglio alpolgármestere, aki önként ment fel a hajóra segíteni. Az olasz sajtó és az internetes közvélemény Schettino "gyalázatosan gyáva" viselkedését szembeállította a livornói kikötőkapitányság parancsnoka, Gregorio De Falcó határozott magatartásával. Az egész világot bejárta az a péntek este rögzített, rádióadón folytatott párbeszéd, amelyben De Falco kiabálva és hiába utasította rádión a már a szárazföldön levő Schettinót arra, hogy egy, a partra érkező mentőcsónakkal azonnal térjen vissza a hajóra és jelentse, hány gyerek, nő, mozgássérült, bajba jutott utas van még a Costa Concordián. A nemzeti hősnek kikiáltott De Falco úgy nyilatkozott, azon az éjszakán többször sírva fakadt, mivel úgy gondolta, mindenkit meg lehetett volna menteni.

A Külügyminisztérium szerda délután közölte, hogy megtalálták az eltűnt magyar férfi holttestét. Az elhunytat több más áldozat holttestével együtt a hajótestben találták meg, és a hatóságok által Grosseto városában felállított válságközpontban azonosította a hegedűművészt a helyszínen tartózkodó édesanyja. A holttest boncolását később végzik el, hogy megállapítsák a férfi halálának körülményeit, azt követően pedig hazaszállíthatják a holttestét. A balesetben eltűnt másik magyar áldozatot, egy nőt továbbra is keresnek.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.