A miniszterelnök-helyettes a helyi turisztikai desztináció menedzsment szervezet pályázati nyertes projektjének indítása kapcsán tartott fórumon beszélt a kormány terveiről és a turizmussal kapcsolatos saját elképzeléseiről. A kormány a turizmust egyik oldalról az optimális szabályozás kialakításával segíti. A működési feltételeket megatározó kereteket egyszerűsítik, ésszerűsítik, kiszámíthatóvá teszik. Az uniós támogatási források megfelelő átcsoportosítása mellett a jövő év elejétől egyszerűbb, közérthetőbb pályázati kiírások vezetnek be, és rugalmasabbá teszik a lebonyolítást. Navracsics szerint mindez azonban csak akkor lesz hatásos, ha megfelelő a fogadókészség a szereplőknél.
A veszprémieknek is tudni kell, hogy mit akarnak. A város nagyon jó adottságokkal rendelkezik. Ha megfelelően kitalálja magát, akkor európai szinten is a kiemelt célpontok közé kerülhet. De nem elég időről-időre fellelkesedni, folyamatos munkára van szükség. Abban bízik, hogy a most induló projekt keretében valóban ki tudják találni magukat. Debreczenyi János polgármester a város lehetőségei között kiemelten szólt a néhány éve felépített Veszprém Arénáról, ami a sport mellett népszerű rendezvényeknek is helyszíne lett. A város fontos értékei a különböző fesztiválok, köztük kiemelten is az Utcazene fesztivál.
Pál Béla, a Közép-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács elnöke a regionális operatív programból eddig támogatott veszprémi projektekről adott áttekintést.
A fórum témáját adó "Összefogás Veszprém Turizmusáért" elnevezésű projektet dr. Lőrincz Katalin, a Veszprémi Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója mutatta be. Álláspontja szerint az 57 millió forintos összköltségű, 48 milliós uniós támogatással megvalósuló projekt ugródeszkaként felerősítheti a turisztikai szereplők együttműködését, a TDM egyesülettel afféle ragasztó lehet, ami a konkrét munka összehangolásához és a távlatok meghatározásához összefogja azokat a partnereket, akik egyébként nem találnák meg magukat. A céljuk, hogy legyen egy egységes turisztikai arculata a városnak, amit profi személyzettel, megfelelő iroda segítségével próbálnak megismertetni.
A május 1-én indult projekt fontos része az információnyújtás megújítása, aminek keretében felújítják és bővítik a táblarendszert, október 1-én új tájékoztató és jegyirodát nyitnak az Óváros téren. Erősítik az internetes megjelenést, szorosabb kapcsolatot alakítanak ki a város lakóival, sétaútvonalakat hoznak létre, bor és gasztronómiai falut építenek fel, megteremtik a garantált idegenvezetést és az animátor közvetítést, erősítik a vallási és az aktív turizmust, képzésekkel fejlesztik a minőségbiztosítás feltételeit, hogy a turizmus szakma nívója is emelkedjen.
A projekt befejezése egy év múlva várható, a pályázatban ötéves garanciát vállaltak a fenntartására. Lőrincz Katalin szerint meg kell változtatnunk a gondolkodásunkat, a félig üres helyett félig telinek kell látnunk a poharat, ha sikeresek akarunk lenni.