A Budapest-Közép-Duna-vidéki RIB legutóbbi ülésének résztvevői kézhez kapták a BKD RMI által, a Magyar Turizmus Rt. megszabta határidőn belül elkészített régiós marketingtervét, mely egyrészt az rt. marketingcéljaihoz, másrészt a regionális turisztikai koncepcióhoz és fejlesztési tervhez igazodik. Ezek értelmében a BKD RIB 2001. évi marketingtervének legfőbb célkitűzése a régiós image és identitás megteremtéséhez szükséges alapvető eszközök létrehozása, a régió önálló piaci megjelenésének előkészítése. Ennek érdekében a marketingmix következő elemeit kívánják alkalmazni.
1. Az MT Rt. 2001. elején pályázatot ír ki egy arculati kézikönyv kidolgozására, melyben meghatározásra kerül a régió logója, szlogenje és minden egyéb (plakát, levélpapír, stb.), a közös megjelenés szempontjából fontos arculati elem.
2. Mivel a régió jelenleg csupán egy nagyrégiós és az aktív turizmus lehetőségeit bemutató kiadvánnyal rendelkezik, szükséges a legalapvetőbb marketingeszközök létrehozása. A tervek szerint ötféle kiadvány készül: a régiós éttermi kalauz a nagyrégió legszínvonalasabb vendéglátóhelyeit mutatja be, egy invitatív kiadvány a régió térségeinek speciális kínálatával foglalkozik, a BTH-val közösen kidolgozandó Budapest Special a főváros rejtett kincseit tárja az érdeklődők elé, a Kongresszusi Irodával együtt készítendő kiadvány a kongresszusi és incentive helyszíneket tartalmazza, a 2002. évi eseménynaptárban pedig kiemelt szerepet kapnak a specifikusan régiós események.
3. Jelenleg a régiónak egyetlen plakátja sincs, ezért célszerűnek tartják a legjellegzetesebb tájakat (Dunakanyar, Dél-Pest megye, Börzsöny-falusi turizmus) bemutató régiós plakátok és négyféle budapesti tematikus plakát megjelentetését.
4. A régió turisztikai kínálatáról 5-7 perces video készül.
5. Elsősorban a nagyközönség részére reklámhordozó tárgyakat (szatyor, cukorka/csokoládé, kulcstartó stb.) gyártatnak le.
6. Erősítik az információs tevékenységet, a BTH új, Liszt Ferenc téri irodájában várhatóan egy régiós informátor is dolgozni fog.
7. Több megjelenést terveznek a külföldi és belföldi vásárokon.
8. Nemzetközi régiós kapcsolatrendszer kiépítését kezdik meg egy-egy szlovák, francia, svéd és ír régióval.
9. Study tourokat szerveznek kül- és belföldi újságírók számára. Továbbra is él a szándék egy régiós szakmai újság megjelentetésére.
10. Kampányt indítanak Budapest tisztaságáért és a régiós településképek javításáért. Minderre az RMI 74 millió forintos költségvetést állított össze, azonban mint Kardos Endre igazgató szavaiból kiderült, az MT Rt. - a többi régióhoz hasonlóan - csak 33 milliót hagyott jóvá, ezért a tervet december 15-ig még át kell „fésülni”.
A BKD RMI által 2000-ben végzett munkával foglalkozó beszámoló az igazgatóságra nehezedő feladatok nagyságára és összetettségére, s az ezeket megnehezítő jogi rendezetlenségre mutatott rá. Az RMI-re hárul ugyanis a régiós turisztikai munka teljes adminisztrációja, a szervezet jogi és pénzügyi munkát is végez, s emellett az igazgatóságnak el kell látnia a térség komplex marketingmunkáját. Az RMI ma közvetlen feladatokat kap mind a RIB-től, mind a Magyar Turizmus Rt.-től, s a RIB, a GM és az RMI közötti információáramlás még kívánni valókat hagy maga után. Nincsenek tisztázva a pénzügyi szabályok sem.