A Közép-Dunavidék arculata

A Közép-Dunavidék arculata

A Budapest-Közép-Duna-vidéki RIB legutóbbi ülésének résztvevői kézhez kapták a BKD RMI által, a Magyar Turizmus Rt. megszabta határidőn belül elkészített régiós marketingtervét, mely egyrészt az rt. marketingcéljaihoz, másrészt a regionális turisztikai koncepcióhoz és fejlesztési tervhez igazodik. Ezek értelmében a BKD RIB 2001. évi marketingtervének legfőbb célkitűzése a régiós image és identitás megteremtéséhez szükséges alapvető eszközök létrehozása, a régió önálló piaci megjelenésének előkészítése. Ennek érdekében a marketingmix következő elemeit kívánják alkalmazni.

1. Az MT Rt. 2001. elején pályázatot ír ki egy arculati kézikönyv kidolgozására, melyben meghatározásra kerül a régió logója, szlogenje és minden egyéb (plakát, levélpapír, stb.), a közös megjelenés szempontjából fontos arculati elem.

2. Mivel a régió jelenleg csupán egy nagyrégiós és az aktív turizmus lehetőségeit bemutató kiadvánnyal rendelkezik, szükséges a legalapvetőbb marketingeszközök létrehozása. A tervek szerint ötféle kiadvány készül: a régiós éttermi kalauz a nagyrégió legszínvonalasabb vendéglátóhelyeit mutatja be, egy invitatív kiadvány a régió térségeinek speciális kínálatával foglalkozik, a BTH-val közösen kidolgozandó Budapest Special a főváros rejtett kincseit tárja az érdeklődők elé, a Kongresszusi Irodával együtt készítendő kiadvány a kongresszusi és incentive helyszíneket tartalmazza, a 2002. évi eseménynaptárban pedig kiemelt szerepet kapnak a specifikusan régiós események.

3. Jelenleg a régiónak egyetlen plakátja sincs, ezért célszerűnek tartják a legjellegzetesebb tájakat (Dunakanyar, Dél-Pest megye, Börzsöny-falusi turizmus) bemutató régiós plakátok és négyféle budapesti tematikus plakát megjelentetését.

4. A régió turisztikai kínálatáról 5-7 perces video készül.

5. Elsősorban a nagyközönség részére reklámhordozó tárgyakat (szatyor, cukorka/csokoládé, kulcstartó stb.) gyártatnak le.

6. Erősítik az információs tevékenységet, a BTH új, Liszt Ferenc téri irodájában várhatóan egy régiós informátor is dolgozni fog.

7. Több megjelenést terveznek a külföldi és belföldi vásárokon.

8. Nemzetközi régiós kapcsolatrendszer kiépítését kezdik meg egy-egy szlovák, francia, svéd és ír régióval.

9. Study tourokat szerveznek kül- és belföldi újságírók számára. Továbbra is él a szándék egy régiós szakmai újság megjelentetésére.

10. Kampányt indítanak Budapest tisztaságáért és a régiós településképek javításáért. Minderre az RMI 74 millió forintos költségvetést állított össze, azonban mint Kardos Endre igazgató szavaiból kiderült, az MT Rt. - a többi régióhoz hasonlóan - csak 33 milliót hagyott jóvá, ezért a tervet december 15-ig még át kell „fésülni”.

A BKD RMI által 2000-ben végzett munkával foglalkozó beszámoló az igazgatóságra nehezedő feladatok nagyságára és összetettségére, s az ezeket megnehezítő jogi rendezetlenségre mutatott rá. Az RMI-re hárul ugyanis a régiós turisztikai munka teljes adminisztrációja, a szervezet jogi és pénzügyi munkát is végez, s emellett az igazgatóságnak el kell látnia a térség komplex marketingmunkáját. Az RMI ma közvetlen feladatokat kap mind a RIB-től, mind a Magyar Turizmus Rt.-től, s a RIB, a GM és az RMI közötti információáramlás még kívánni valókat hagy maga után. Nincsenek tisztázva a pénzügyi szabályok sem.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.