A legfrissebb trendekről Prágában

Immár másodszor rendezi meg a Travel Distribution Central and Eastern- Europe című konferenciát a brit Eye for travel nevű társaság november 19–20-án Prágában.

A 2008-as dicsőséglistát elnézve könnyen érthető, miért a TBWA-ra esett az Advertising Age és az AdWeek választása is, amikor az év ügynökségi hálózatát kiválasztották.

A network összehozta történelme legnagyobb tendergyőzelmét, a Visa az AdWeek által évi 525 millió dollárosra, az Advertising Age által 600 milliósra (120 milliárd forintosra) taksált globális kreatívmegbízását. Emellett konkrétan alapítottak egy külön ügynökséget, hogy eséllyel induljanak a régi ügyfél Adidas digitális tenderén, és tovább görgették olyan presztízsügyfelek, mint az Absolut vagy az Apple kampányait. Mindezt 5 százalékos globális növekedést felmutatva abban a 2008-as évben, amely alapvetően nem az ünneplő és bónuszokban fürdő hálózati vezetőkről szólt.

Visa: történelmi bizonyítás
A Visa-tendergyőzelmet az AdWeek és az Advertising Age is fordulópontként emlegeti. Ahogy a kártyacég tavaly érkezett globális marketingvezetőjét, Antonio Luciót idézik, a TBWA-t inkább ismerték független ügynökségek laza konglomerátumaként, mint olyan valódi hálózatként, amelyre a globális kreatívfeladatokat rá lehet bízni, úgyhogy „hatalmas győzelemről" van szó.

A hálózat egyrészt már a tender kiírása előtt több hónappal berendelt egy 52 országra kiterjedő kutatást arról, az adott piacon mi a pénz szerepe, és ezt – ahogy az Advertising Age írja – sietve prezentálta is a Visa főmarketingesének. Másrészt a network intranetjén keresztül mintegy ezer munkatársat vontak be a tenderanyag elkészítésébe.

A vezetőn is múlt
A Visa nyolc regionális marketingvezetőjéből álló zsűri végül vita nélkül, egyhangúlag a TBWA mellett döntött. A „5-by-5" brief öt kulcspiacon (Amerikában, ahol korábban is a TBWA volt a Visa vezető ügynöksége, Kanadában, Dél-Koreában, Brazíliában és Oroszországban) és öt piaci szektorban (e-kereskedelem, biztonság, módos ügyfelek, hitel és szponzoráció) kért stratégiát és kreatívötleteket. Antonio Lucio egyelőre nem akarta elárulni, mi a 2009 első negyedévében induló kampány alapötlete.

Ahhoz, hogy az ügynökség regionális vezetői meggyőző ötleteket prezentáljanak, erős vezetésre is szükség volt – méltatja mindkét szaklap a TBWA elnök-vezérigazgatóját, Tom Carrollt. A vezető nem sokkal a Visa-tender előtt foltozta be például a TBWA egyik nagy lyukát, a hálózat brazíliai részét. A dél-amerikai országban több mint egy évtizede botladoztak a network részének felvásárolt ügynökségek, így Carroll 2007-ben személyesen repült Sao Paulóba, hogy a felvásárolni kiszemelt fiatal Lew Lara kreatívjaival töltsön némi időt. Az ügynökség vezetői végül beleegyeztek, hogy betagozódjanak a hálózatba, és az egyik kulcspiac képviselőiként komoly szerepet játszottak a Visa-tendergyőzelemben, most pedig a 2010-es foci vb-vel kapcsolatos Visa-aktivitásokon dolgoznak.

Adidas: testreszabott, saját ügynökség
A TBWA és a 2007 óta szintén az Omnicom-csoporthoz tartozó, korábban független 180 Amsterdam 2001 óta dolgozik közösen az Adidasnak, így érthető volt, hogy rástartolnak a tavaly kiírt digitális tenderre is. Colleen DeCourcy, a TBWA kanadai digitális vezetője konkrétan egy külön ügynökséget hozott tető alá egy hónap alatt, hogy megnyerjék a tendert.

A Riot a TBWA, a 180, a Critical Mass nevű testvérügynökség és az EVB interaktív ügynökség alkalmazottaiból állt össze, hogy megverje a Droga5-ot, az Isobart és a Razorfist. Sikerült: az egy amszterdami parkban, a füvön ülve megtervezett, 50 fős ügynökség júliusra bezsebelte az évi 15 millió dollárosra (3 milliárd forintosra) becsült megbízást.

Az Adidassal más sikereket is sikerült begyűjteni: a foci Eb alatt a zürichi vasútállomáson kiállított 17 méter magas óriásfocistái legalább annyira emlékezetesek voltak, mint a hálózat kínai tagja által egy Adidas-kampánnyal begyűjtött Arany Oroszlán a tavalyi Cannes Lions reklámfesztiválon. Az Adidas kezd felzárkózni a Nike mögé a kínai piacon, csak tavaly 30 százalékkal növelve az eladásokat, és mostanra a második legjelentősebb piacnak számít az USA után.
 

{video|id=481|width=425|height=344}



Nincs több kamunevezés
Igaz, majdnem sikerült az egészet összedönteni egy másik TBWA-iroda, a párizsi egy másik cannes-i oroszlánjával. Az Amnesty Internationalnek készült munka a kínai emberi jogi gyakorlatot kritizálta, és Kínában rövid ideig bojkottal fenyegették miatta a TBWA-t és ügyfeleit.

A sajtóhirdetés ráadásul egyetlenegyszer futott egy dél-franciaországi ingyenes magazinban, épphogy teljesítve a cannes-i indulási követelményeket. Tom Carroll elnök-vezérigazgató az eset után kijelentette, a jövőben maga fogja engedélyezni a cannes-i indulásokat. „Inkább legyünk tizenkettedikek, de ha kamu, nem adjuk be" – mondta.

Absolut: sikeres csere
„Karrierem legnehezebb döntése volt beismerni, hogy az üveges kampány nem működik többé" – Carroll így kommentálta azt, hogy tavaly lecserélték az Absolut Vodka 27 éve sikerrel használt reklám-alapötletét. „Vagy húsz ötletünk volt, és egyik sem elég jó, de majdnem gyártásba adtuk néhányukat."

A kampány alapvetően csak print felületeken működött, és még akkor találták ki, amikor az Absolut az egyetlen épkézláb szereplő volt a prémiumvodka-szegmensben. „Nem maradt semmi meglepetés a márkában" – értékelt a TBWA Absolutért felelős globális accountvezetője, Jamie Gallo is.



Az új ötlet, az „In an Absolut World" zajos visszhangot kapott, kezdve a Németországban egy hétig működtetett, ingyen használható Porsche taxiktól addig a sajtóhirdetésig, amely az USA spanyol ajkúak is lakta részét Mexikó részeként ábrázolta.

A TBWA 2008-ban az Absolutnak szentelte Very Short Very Cheap Film Festival nevű videóversenyét is, a több mint háromszáz erre beérkezett munka közül egyet, egy fülöp-szigeteki ötletet, ahol az ölelés fizetőeszköz, pedig profin újra is forgat, hónapokon belülre ígérve a végeredményt. „Amikor a világ többi részén nem csak a kampány keretein belül tudnak maradni, de helyben releváns módon használni is, tudod, hogy sikerült ikonikus kampányt csinálni" – értékelt a TBWA-t vezető Carroll az Advertising Age-ben.
 

{video|id=482|width=425|height=344}



 

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.