A 2011. március 17-én nyílt új időszaki kiállításon így közelről csodálhatjuk meg a Clark Ádám úszódarut – a magyar hídépítés veteránját - a budapesti, és magyar hajógyárakban épített tengeri (!) hadihajókat, és a Dunára szánt luxusgőzösöket a Közlekedési Múzeumban.
A makettek a TIT Hajózástörténeti Modellező és Hagyományőrző Egyesület, és a Ganz Danubius hajógyár gyűjteményéből származnak. A modellek egytől egyig hagyományos eljárásban készülnek, azaz előre gyártott, „gyári” alkatrészek nélkül, minden darabot a modellezők maguk készítenek el – fából, papírból, vagy fémből.
A magyar hajógyártás 175 évére emlékező kiállításon olyan modelleket is megismerhetnek a látogatók, amelyeket gyári készletként nem lehet megvásárolni. Ezek közé tartoznak a konténerszállító hajók, vagy az úszódaruk, amelyeknek szerkezetét, felépítését ennyire részletesen élőben soha nem lehetne látni.
A kiállítás egyik különlegessége a Székesfehérvár nevű Duna-tengerjáró hajó modellje, amely félbevágva, metszetelve látható, így a hajó belső szerkezete is megismerhető.