A Southwest Airlines és az Amadeus IT Group a napokban hozta nyilvánosságra a hírt, miszerint megállapodást kötöttek az Amadeus Altéa rendszer bevezetésére vonatkozóan, amely a légitársaság belföldi járatainak működtetését hivatott támogatni.
A Southwest Airlines a nemzetközi járatainak működtetése során már használja az Amadeus’ Altéa jegyfoglalási rendszert, illetve régóta tervezi teljes rendszerének egységesítését a jelenleg párhuzamosan működő rendszerek helyett. Ez a szándék még nagyobb hangsúlyt kapott az AirTran felvásárlásával, valamint a Southwest nemzetközi szolgáltatásainak bevezetését követően.
„A nemzetközi bevezetéssel nagyon elégedettek voltunk, és eddigi tapasztalataink kiválóak az Amadeus-szal a közös munka kapcsán, illetve termékeiket illetően”– nyilatkozta Gary Kelly, a Southwest Airlines Igazgatótanácsának Elnöke, a Társaság Elnök Vezérigazgatója.
A Southwest mellett az Amadeus számos légitársaságnak egyedülálló, új generációs rendszermegoldásokat és a legnagyobb ügyfélbázissal rendelkező légiutas-kiszolgáló rendszereket kínálja a világ minden táján. A Southwest és az Amadeus közösen dolgozik az elkövetkezendő néhány évben azon, hogy megvalósuljon a Southwest egységes rendszerre történő átállása. Mindennek köszönhetően az éves szinten utaztatott belföldi utaslétszám alapján a légitársaságok közül a Southwest az Amadeus legnagyobb egyesült államokbeli IT partnere. Az Amadeus Altéa rendszerének felhasználói között egyébként több mint 100 – többnyire Európában, Ázsiában és Dél-Amerikában székelő – légitársaság szerepel.
2014 januárjában, két évig tartó munkát követően, kezdte el értékesíteni a Southwest a nemzetközi utazásokat az Amadeus által kidolgozott Altéa foglalási rendszeren keresztül. A légitársaság az AirTran márkanév megszűnéséig – tehát 2014 decemberéig – még folytatja a meglévő két másik foglalási platform párhuzamos üzemeltetését.
Érdekességek a Southwest Airlines-ról
Az Egyesült Államok Szállításügyi Minisztériuma által rendelkezésünkre bocsájtott legfrissebb adatok alapján a Southwest az ország legnagyobb utasszállító vállalata a belföldi utas beszállások száma alapján. A már 43 éve az utasok szolgálatában álló Dallas-központú Southwest Airlines továbbra is kitűnik a többi légitársaság közül példaértékű ügyfélszolgálatával, amelyben éves szinten több mint 100 millió ügyfél kiszolgálásában mintegy 45.000 alkalmazottja segédkezik.
A Southwest egyike a legmegbecsültebb légitársaságoknak világszerte, amely az utasszállító vállalat teljesítményét és termelékenységét, a saját embereinek és a kiszolgált utazóközönségnek a fontosságát, valamint a hatékonyságot, és a bolygónk megóvása iránti elkötelezettséget szem előtt tartó hármas irányelvéről ismert.
A légitársaság működteti a legnagyobb Boeing repülőgép flottát a világon, amely gépeket 41 államba, azon belül pedig 96 helyszínre teljes tulajdonában álló leányvállalatán, az AirTran Airways légitársaságon keresztül üzemelteti.
1971. június 18-án indított első járataival a Southwest Airlines a példa nélkül álló megfizethetőség korszakát nyitotta meg a légi utaztatásban, amelyet az Egyesült Államok Szállításügyi Minisztériuma a „Southwest Effektusként" emleget, bárhova is indítja járatait a társaság, a viteldíjak leszállításával és az utasforgalom növelésével dolgozik.
A Southwest Airlines a Bags Fly Free ® (első és második feladott poggyász, méret és súlykorlátozások érvényesek) rendszert alkalmazza, valamint nem számol fel külön díjat azért, ha módosítani kényszerül az utas a járatát.
A Southwest repülőgép flottája a bőrüléses, normálméretű utastér kényelmét kínálja, többségükben a műhold alapú WiFi csatlakozási lehetőség is biztosított az Egyesült Államok légterében, és ennek köszönhetően jelenleg INGYENES a DISH élő és videó alapú on-demand TV szolgáltatása, továbbá teljesen új, fenntartható enteriőrt kínálnak repülőgépeinek utasterei.