A Southwest Airlines is Amadeus-ra vált

Megállapodást kötött a Southwest Airlines és az Amadeus a légitársaság egységes rendszerének megvalósítására.

A Southwest Airlines és az Amadeus IT Group a napokban hozta nyilvánosságra a hírt, miszerint megállapodást kötöttek az Amadeus Altéa rendszer bevezetésére vonatkozóan, amely a légitársaság belföldi járatainak működtetését hivatott támogatni.

A Southwest Airlines a nemzetközi járatainak működtetése során már használja az Amadeus’ Altéa jegyfoglalási rendszert, illetve régóta tervezi teljes rendszerének egységesítését a jelenleg párhuzamosan működő rendszerek helyett. Ez a szándék még nagyobb hangsúlyt kapott az AirTran felvásárlásával, valamint a Southwest nemzetközi szolgáltatásainak bevezetését követően.

„A nemzetközi bevezetéssel nagyon elégedettek voltunk, és eddigi tapasztalataink kiválóak az Amadeus-szal a közös munka kapcsán, illetve termékeiket illetően”– nyilatkozta Gary Kelly, a Southwest Airlines Igazgatótanácsának Elnöke, a Társaság Elnök Vezérigazgatója.

A Southwest mellett az Amadeus számos légitársaságnak egyedülálló, új generációs rendszermegoldásokat és a legnagyobb ügyfélbázissal rendelkező légiutas-kiszolgáló rendszereket kínálja a világ minden táján. A Southwest és az Amadeus közösen dolgozik az elkövetkezendő néhány évben azon, hogy megvalósuljon a Southwest egységes rendszerre történő átállása. Mindennek köszönhetően az éves szinten utaztatott belföldi utaslétszám alapján a légitársaságok közül a Southwest az Amadeus legnagyobb egyesült államokbeli IT partnere. Az Amadeus Altéa rendszerének felhasználói között egyébként több mint 100 – többnyire Európában, Ázsiában és Dél-Amerikában székelő – légitársaság szerepel.

2014 januárjában, két évig tartó munkát követően, kezdte el értékesíteni a Southwest a nemzetközi utazásokat az Amadeus által kidolgozott Altéa foglalási rendszeren keresztül. A légitársaság az AirTran márkanév megszűnéséig – tehát 2014 decemberéig – még folytatja a meglévő két másik foglalási platform párhuzamos üzemeltetését.

Érdekességek a Southwest Airlines-ról

Az Egyesült Államok Szállításügyi Minisztériuma által rendelkezésünkre bocsájtott legfrissebb adatok alapján a Southwest az ország legnagyobb utasszállító vállalata a belföldi utas beszállások száma alapján. A már 43 éve az utasok szolgálatában álló Dallas-központú Southwest Airlines továbbra is kitűnik a többi légitársaság közül példaértékű ügyfélszolgálatával, amelyben éves szinten több mint 100 millió ügyfél kiszolgálásában mintegy 45.000 alkalmazottja segédkezik.

A Southwest egyike a legmegbecsültebb légitársaságoknak világszerte, amely az utasszállító vállalat teljesítményét és termelékenységét, a saját embereinek és a kiszolgált utazóközönségnek a fontosságát, valamint a hatékonyságot, és a bolygónk megóvása iránti elkötelezettséget szem előtt tartó hármas irányelvéről ismert.

A légitársaság működteti a legnagyobb Boeing repülőgép flottát a világon, amely gépeket 41 államba, azon belül pedig 96 helyszínre teljes tulajdonában álló leányvállalatán, az AirTran Airways légitársaságon keresztül üzemelteti.

1971. június 18-án indított első járataival a Southwest Airlines a példa nélkül álló megfizethetőség korszakát nyitotta meg a légi utaztatásban, amelyet az Egyesült Államok Szállításügyi Minisztériuma a „Southwest Effektusként" emleget, bárhova is indítja járatait a társaság, a viteldíjak leszállításával és az utasforgalom növelésével dolgozik.

A Southwest Airlines a Bags Fly Free ® (első és második feladott poggyász, méret és súlykorlátozások érvényesek) rendszert alkalmazza, valamint nem számol fel külön díjat azért, ha módosítani kényszerül az utas a járatát.

A Southwest repülőgép flottája a bőrüléses, normálméretű utastér kényelmét kínálja, többségükben a műhold alapú WiFi csatlakozási lehetőség is biztosított az Egyesült Államok légterében, és ennek köszönhetően jelenleg INGYENES a DISH élő és videó alapú on-demand TV szolgáltatása, továbbá teljesen új, fenntartható enteriőrt kínálnak repülőgépeinek utasterei.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.