nming választása nem csak azt jelzi, hogy a vállalat a viszonylag kisebb nagyvárosokban is terjeszkedni kíván, hanem azt is, hogy elkötelezte magát a térség kávéiparának fejlesztése iránt - hangoztatta Vang Csin-long (Wang Jinlong), a Starbucks Greater China igazgatótanácsának elnöke.
Jünnanban termelik ugyanis a kínai kávé 98 százalékát, a tartományban mintegy 33 ezer hektár kávécserje-ültevény van. Az itteni kávébab legnagyobb felvásárlója idén már a Starbucks - majdnem 20 százalékkal többet vesznek, mint 2007-ben, s a tendencia folytatódni fog - tájékoztatott Vang - írja az MTI.
A cég első önálló kávéültetvényét 2010 végén hozta létre a tartományban. A projekt sikeresen fejlődik, az első termésre nagyjából még három évig kell várni.
A Starbucks Jünnanban kívánja megalapítani a gazdálkodók szakmai támogatását végző első ázsiai központját, amely teret ad a cég szakembereinek és a tényleges termesztéssel foglalkozóknak a közvetlen találkozásra, illetve ezen keresztül a szakmai, technológiai tanácsadásra. A cél a termelés mennyiségének és minőségének egyidejű növelése - hangsúlyozta Vang.
Helyi kormányzati források szerint a tartomány több mint 460 millió dollárt kíván a kávéágazatba fektetni, hogy a termelést 2020-ra 200 ezer tonnára növelje. (forrás: MTI)