A szállodáknak a fele üzemelt februárban, tavalyhoz képest

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége nyilvánosságra hozta legfrissebb elemzését a februári vendégforgalom adatokról. Itt a Trendriport.l.

2021 februárjában a koronavírus járvány terjedésének megakadályozására tett hazai intézkedések – a határok lezárása, kizárólag üzleti, gazdasági, oktatási célból utazók fogadásának engedélyezése a hotelekben – és a nemzetközi utazási korlátozások továbbra is rendkívüli mértékben csökkentették a hazai szállodák iránti bel- és külföldi keresletet. Emiatt az év második hónapjában a vendégéjszakák száma országos szinten 91,8%-kal, Budapesten 91,6%-kal, a Balatoni régióban 98,1%-kal, a fővároson kívüli szállodákban 92%-kal maradt el a múlt évitől.

Határaink átmeneti lezárásának, az EU-n belüli, s egyéb utazási korlátozások következtében februárban a külföldi vendégéjszakák száma országos szinten 94,1%-kal, Budapesten 96,3%-kal kisebb volt a tavalyinál.

A KSH nem tett közzé adatokat - a bizonytalan szállodai adatszolgáltatásra hivatkozva - a hotelek februári teljesítményét kifejező mutatószámokról. Ezek a szobafoglaltság, átlag szobaár és a REVPAR mutató.

2021 februárjában a hazai szállodák teljes bruttó forgalma csupán 2.836 millió Ft, ami 90,7%-kal kisebb volt a tavalyinál.

A KSH nem tett közzé adatokat a budapesti, illetve az egyes idegenforgalmi régiók szállodáinak bevételi adatairól sem.

Meg kell jegyezni azt is, hogy februárban a hazai szállodákból csupán 473 üzemelt a múlt évi 913-mal szemben.

A koronavírus járvány következében februárban a belföldi vendégéjszakák száma országos szinten 89,2%-kal, Budapesten 56,4%-kal, a fővároson kívüli szállodákban 92,4%-kal volt kisebb el a tavalyinál.

A KSH nem tett közzé adatokat a szállodák második havi SZÉP kártya forgalmáról sem.

Idén február végéig a 10 legnagyobb beutazó piacunk mindegyikéről csökkent a szállodai vendégéjszakák száma. A visszaesés Németországból -87,5%, Romániából -91,6%, Ausztriából -93%, Olaszországból -95,2%, Koreai Köztársaságból -87,3%, Franciaországból -93,2%, Egyesült Királyságból -97,3%, Lengyelországból -88%, Japánból -79,5% és az Egyesült Államokból -93,9% volt.

A magyarországi szállodákban az első két hónapban regisztrált külföldi vendégéjszakák 83,6%-a Európából, 10,9%-a Ázsiából, 4,3%-a Amerikából, 1,1%-a Ausztráliából és Afrikából érkezett.

Az európai országokból 94%-kal, az Európai Unióból 93%-kal, Amerikából 93,9%-kal, Ázsiából 94,8%-kal csökkent a szállodai vendégéjszakák száma. Utóbbival kapcsolatban megjegyezzük, hogy a visszaesés Kínából 98,5%, Koreai Köztársaságból 87,3%, Japánból 79,5%, Izraelből 99,4% volt a múlt évihez képest.



Az STR adatai szerint idén februárban a Közép-kelet-európai régióban vizsgált 5 ország között a magyarországi szállodák REVPAR mutatója – a 3. legmagasabb – nettó 7,8€ (b.index: 17,2%) volt. Ugyanez Ausztriában 7,9€ (b.index: 11,8%), Lengyelországban 8,6€ (b.index: 23,7%), Szlovákiában 3,7€ (b.index: 9,1%), Csehországban 4,4€ (b.index: 12,2%), volt.

Ugyancsak az STR adatai szerint a vizsgált 5 Közép – kelet – európai ország fővárosai között a budapesti hotelek február havi REVPAR mutatója 8,2€ (b.index: 17,3%) - lett a második legmagasabb. Ugyanez Varsóban 8,4€ (b.index: 20,5%), Bécsben 7€ (b.index: 12,3%), Prágában 3,8€ (b.index:10,2%), Pozsonyban 3,5€ (b.index: 9,6%) volt.

2021 első két hónapjában Magyarországon nem nyílt új szálloda.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.