A tíz "legzsebtolvajabb" város

Nemrég hozta nyilvánosságra TripAdvisor a tíz, zsebtolvajok által legkedveltebb város listáját. Megnyugodhatunk, hazai helyszín, Budapestet is beleértve, nem szerepel köztük.

Mint arról beszámoltunk a Magyar Turizmus (MT) a 2010-re meghirdetett Fesztiválok Éve jegyében a Magyar Egyetemi és Főiskolai Sajtó Egyesülettel (MESE) közösen pályázatot írt ki maximum háromfős kreatívcsapatok számára. A feladat egyperces filmben fényképezőgépet, kamerát vagy mobiltelefont használva a lehető legérdekesebben, utazásra ösztönzően bemutatni hazánk fesztiválkínálatát.

A csapatok gasztronómia, komolyzene, könnyűzene, folklór/népművészet és összművészet kategóriában nevezhetnek, a filmet április 30-ig kell feltölteni a Youtube-ra. Csapatonként és kategóriánként maximum két filmmel lehet pályázni, kizárólag itthon készített felvételekkel. A győztesek háromnapos belföldi tanulmányutat nyernek, a második helyezett csapat fejenként egy hetijegyet kap a Hegyalja Fesztiválra.
 

{video|id=1126|width=480|height=385}


A kisfilmek elbírálásában részt vesz többek között Bukovinszky Béla, a Magyar Fesztivál Szövetség elnökségi tagja, Damjanovich Nebojsa, online marketing szakember, Kandikó József, a Modern Üzleti Tudományok Főiskolájának rektora, Kaiser Gábor, a Revision stratégiai igazgatója, Lévai Balázs, a Dob+Basszus főszerkesztője, Mikulás Ferenc, a Kecskeméti Animációs Filmfesztivál igazgatója, Novák Péter zenész, Román Balázs, a Kreatív Online főszerkesztője, Sas István reklámfilm-rendező és Szűcs Balázs, az MT marketingigazgatója.

Az eredményhirdetés május 30-án lesz.

Az MT-nek az első vírusfilmje nagy vihart kavart és hatásosnak bizonyult: az Insomnia a KFT Balatoni nyár című dalára készített animációs vírusfilmet, ami  jelentősen, húsz-negyvenszeresére növelte a Balaton-honlap látogatottságát, míg a balatoni forgalom a nyári hónapokban 10-15 százalékkal nőtt. A kampánnyal főként a 20-30 év közötti fiatalokat akarták megfogni, akiknek nincs különösebb érzelmi kötődése a tóhoz. A film fogadtatása nem volt egységes, sokan provokatívnak tartották, mert házasságtörésre buzdított, néhányan sima szexfilmnek titulálták. Az MT vezetése akkor megvédte a reklámot, mert egy vírusmarketing-eszköz csak akkor hatékony, ha provokatív, hozzátéve, hogy a film pontosan követte a KFT dalának szövegét.

Úgy tűnik, az MT-nek volt igaza, hiszen az Effie 2007 reklámhatékonysági versenyen az Insomnia a filmmel Platina Effie-t kapott, kulturális szolgáltatás kategóriában pedig Arany Effie-t vitt haza. Az esetnek nagy visszhangja volt, az MT-nek száz sajtómegjelenése volt ehhez köthetően, még az angol BBC is félórás műsort szentelt a reklámnak.

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.