Mint arról beszámoltunk a Magyar Turizmus (MT) a 2010-re meghirdetett Fesztiválok Éve jegyében a Magyar Egyetemi és Főiskolai Sajtó Egyesülettel (MESE) közösen pályázatot írt ki maximum háromfős kreatívcsapatok számára. A feladat egyperces filmben fényképezőgépet, kamerát vagy mobiltelefont használva a lehető legérdekesebben, utazásra ösztönzően bemutatni hazánk fesztiválkínálatát.
A csapatok gasztronómia, komolyzene, könnyűzene, folklór/népművészet és összművészet kategóriában nevezhetnek, a filmet április 30-ig kell feltölteni a Youtube-ra. Csapatonként és kategóriánként maximum két filmmel lehet pályázni, kizárólag itthon készített felvételekkel. A győztesek háromnapos belföldi tanulmányutat nyernek, a második helyezett csapat fejenként egy hetijegyet kap a Hegyalja Fesztiválra.
A kisfilmek elbírálásában részt vesz többek között Bukovinszky Béla, a Magyar Fesztivál Szövetség elnökségi tagja, Damjanovich Nebojsa, online marketing szakember, Kandikó József, a Modern Üzleti Tudományok Főiskolájának rektora, Kaiser Gábor, a Revision stratégiai igazgatója, Lévai Balázs, a Dob+Basszus főszerkesztője, Mikulás Ferenc, a Kecskeméti Animációs Filmfesztivál igazgatója, Novák Péter zenész, Román Balázs, a Kreatív Online főszerkesztője, Sas István reklámfilm-rendező és Szűcs Balázs, az MT marketingigazgatója.
Az eredményhirdetés május 30-án lesz.
Az MT-nek az első vírusfilmje nagy vihart kavart és hatásosnak bizonyult: az Insomnia a KFT Balatoni nyár című dalára készített animációs vírusfilmet, ami jelentősen, húsz-negyvenszeresére növelte a Balaton-honlap látogatottságát, míg a balatoni forgalom a nyári hónapokban 10-15 százalékkal nőtt. A kampánnyal főként a 20-30 év közötti fiatalokat akarták megfogni, akiknek nincs különösebb érzelmi kötődése a tóhoz. A film fogadtatása nem volt egységes, sokan provokatívnak tartották, mert házasságtörésre buzdított, néhányan sima szexfilmnek titulálták. Az MT vezetése akkor megvédte a reklámot, mert egy vírusmarketing-eszköz csak akkor hatékony, ha provokatív, hozzátéve, hogy a film pontosan követte a KFT dalának szövegét.
Úgy tűnik, az MT-nek volt igaza, hiszen az Effie 2007 reklámhatékonysági versenyen az Insomnia a filmmel Platina Effie-t kapott, kulturális szolgáltatás kategóriában pedig Arany Effie-t vitt haza. Az esetnek nagy visszhangja volt, az MT-nek száz sajtómegjelenése volt ehhez köthetően, még az angol BBC is félórás műsort szentelt a reklámnak.