Ismeretes, hogy az NTK 2014-2024 közötti időszakra vonatkozó tervezete fókuszában a hazai turizmus versenyképességének fejlesztése áll, mégpedig olyan formában, hogy a már meglévő turisztikai létesítményeket tegye komplex szolgáltató központtá a beruházások által. Az elképzelés alapkoncepciójával a TUTSZ is egyetért kiegészítve saját javaslataival. A főbb témakörök között szerepel az egészségturizmus, a Balaton és a hungarikumok szerepe a turizmusban.
Egészségturizmus, akár víz nélkül is
A TUTSZ felhívja a figyelmet a szektor számára kulcsfontosságú privát tőkére (fürdő- és szállodafejlesztés területén) , amelyet csak abban az esetben lehet sikeresen megszólítani, ha a térségi vonzerő és termékstruktúra jól kiépült. Továbbá a jól ismert fürdődesztináicókat kapacitásban és minőségben egyaránt fejleszteni szükséges. A sikerhez a szakmai és területi egyesületek együttműködése is elengedhetetlen.
Azt is hangsúlyozzák, hogy az egészségturizmus nem feltétlenül jelenti a vízzel kapcsolatos tevékenységeket, szolgáltatásokat. Javaslatukban megemlítik a lovasterápiát, ami jó hatással van a magyar lovaskultúra és a vidékfejlesztés támogatására is. Hasonló fejlesztendő területek a művészetterápia és a természetgyógyászat is.
Összefogás a Balatonért
A TUTSZ a Balatont "Európa Családi Tavaként" pozicionálja, ennek jegyében a családbarát fejlesztések (szálláshelyek, strandok, játszóterek) előmozdítását támogatja. Az egészségturizmus a Balatonnál is jelen van, amit a "Tó-Wellness" koncepció támogatna. Fontos lenne a Balaton környékén található desztinációk harmonizálása és összefogása. A Balaton Fejlesztési Tanács és a Balatoni Regionális TDM Szövetség kompetencia és forrásfelosztáson alapuló együttműködése révén ez a regionális menedzsment szervezet hatákony gazdája lehetne a Balaton Kiemelt Üdülőkörzet turizmus ágazatának.
Legyünk büszkék hungarikumjainkra
A TUTSZ álláspontja szerint hungarikumjaink méltóbb kiemelést érdemelnének a a Nemzeti turizmusfejlesztési koncepcióban , hiszen a magyar értékek, ezen belül a hungarikumok leghatékonyabb közvetítője, nemcsak hazánkban, de a világ magyarsága körében és nemzetközi téren is a turizmus. Annak ellenére, hogy a hungarikumok jelentősége rendkívüli a hazai turizmus fejlesztési lehetőségeinek érvényesülésében, nincsenek megfelelően integrálva. A desztinációs szintű termékfejlesztés jelen esetben is elengedhetetlen.
Forrás: Turizmus Online