A vendégek kétharmada elégedetlen...

Hiszik vagy sem, a vendégek nincsenek túl jó véleménnyel az éttermek higiéniai állapotáról. Ez az egyik kulcsmegállapítása a Tork “Barometer of Public Washroom Opinion” kutatásnak, mely a november 19-én tartott WC Világnap miatt különösen aktuális. A válaszadók jelentős része, mintegy 67 százaléka kifordul az éttermek mellékhelyiségéből, mivel azok annyira koszosnak tűnnek. A megkérdezettek 85 százaléka úgy véli, ha a mellékhelység nem tiszta, akkor a konyha sem lehet az.

A “Barometer of Public Washroom Opinion” a Tork rendszeres évenkénti felmérése, amely különös aktualitást nyer a WC Világnapon. Idén a felmérés az éttermek higiéniai állapotával kapcsolatos véleményekre fókuszált. A kutatás 8 európai országban készült több mint 4000 ember bevonásával. Az eredmények meglehetősen hasonlóak Svédországtól az Egyesült Királyságon keresztül Lengyelországig, s így Magyarországon is relevánsnak tekinthetőek. A legnagyobb különbségek abban mutatkoztak, hogy milyen típusú éttermeket ítéltek piszkosnak vagy tisztának a válaszadók. Nem meglepő, hogy a higiéniai állapotokkal való megelégedettség a kategóriák emelkedésével párhuzamosan alakult, vagyis általában a felső kategóriás vendéglők és hotelek kaptak magas pontszámokat.
„A kontinens nyolc jellemző piacán végzett kutatást nagyon komolyan kell venni, bár meggyőződésem, hogy az éttermek higiéniai állapota a statisztikai adatoknál lényegesen jobb. Egyrészt a rossz példák sokkal mélyebb nyomot hagynak az emberekben, mint a természetesnek vett jó tapasztalatok, másrészt pedig a téma fontossága miatt kritikusabbak a megkérdezettek. Az általunk kiértékelt eredményekből azt mindenképpen le kell szűrni az éttermek tulajdonosainak és az ott dolgozó személyzetnek, hogy nem tudnak eleget foglalkozni a kérdéssel, folyamatosan fejlődniük kell a higiénia területén ahhoz, hogy a vendégeik elismerését kivívják” – összegzi a helyzetet Badar Szabó Virág, a Tork marketing mendzsere.
A válaszadók negyede úgy véli, hogy a konyhai személyzet nem mossa meg a kezét mielőtt belekezdenek a főzésbe, és nem vagy nagyon ritkán viselnek hajhálót vagy gumikesztyűt. Még rosszabb, hogy sokan azt gondolják, ha a szakács vagy a kukták leejtenek valamilyen ételt a földre, ugyanúgy felhasználják a főzés során mintha mi sem történt volna.
„A minőségi vendéglátásban a higiénia éppen úgy a legfontosabb kérdések egyike, mint a kiváló alapanyagok.
A Pomo D’Oro étteremben ezért mi is nagy hangsúlyt fektetünk a higiéniára, hogy vendégeink bizalommal térjenek be hozzánk. Többek között ezért is tettünk üvegfalat a konyha és az étterem közé, hogy így a vendégeink láthatnak minden a konyhában zajló folyamatot, ami az ínyencek számára szórakoztató és egyben biztosíték arra, hogy minden a legnagyobb rendben történik. Ezen kívül fontos számunkra az étterem és a mellékhelységek tisztasága is. Kizárólag kiváló minőségű higiéniai papírokat és ellenőrzött tisztító termékeket alkalmazunk.”– mondja Gianni Annoni, a hazai gasztronómia egyik meghatározó szereplője.

A látogatók akkor érzik úgy, hogy az étterem tiszta, ha rendezett a helyszín, tiszta a mellékhelység, és jó rálátás van a konyhára.
Tippek az éttermek tisztán tartásához
Nyilvánvaló, hogy a legfontosabb a higiénia szempontjából az ételek kezelése. Számos egyértelmű szabály létezik, mellyel az éttermek dolgozói maguk is tisztában vannak. De nem szabad megfeledkezni a higiéniáról a vendégtérben és különösképpen a mosdókban sem.
" A megfelelő kézhigiénia elengedhetetlen, ha oda szeretnénk figyelni a vendégek egészségére. Két egyszerű szabályt kell betartani az étterem személyzetének: gyakran mossák a kezüket és rendszeresen cseréljék a törlőkendőt, mellyel az asztalokat törlik. A mellékhelységekben törölköző helyett papír törlőkendőt kell elhelyezni, mely a használat után eldobható. Azok a törölközők, melyet egynél több ember használ, tökéletes táptalajt nyújtanak a baktériumoknak, amelyek különösen kedvelik a nedves környezetet “- magyarázza Badar Szabó Virág, a Tork marketing mendzsere.
Másik egyszerű tipp a szappanadagoló használata, mely gátolja a kórokozók terjedését. Ajánlatos olyan adagolót választani, amelyben nem lehet utántölteni a flakont, hanem a régit csak ki kell dobni és az újat az adagolóba tenni. Ily módon is csökkenthető a mosdóban jelenlévő baktériumok száma. Emellett oda kell figyelni a WC rendszeres tisztítására és letörlésére, valamint nem szabad elhanyagolni a villanykapcsolók, gombok, fogantyúk áttörlését sem, mivel ezeken a baktériumok könnyen megtapadhatnak.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.