Honnan jött ez az elnevezés? – kérdezzük Skultéti Ilonát, a cég egyik ügyvezetőjét.
Olyan rendszer kifejlesztését tűztük ki célul, ami az adatok egyszeri, gyors és hatékony feldolgozásával olyan stratégiai információkhoz juttatja a vezetőket, ami akár a cégnévben foglalt ég és föld közötti szabadság érzését is megadhatja.
Ez elég megfoghatatlan, költői megfogalmazás. Mitől más ez, mint bármely más vállalatirányítási rendszer?
Jelen esetben az adatokat a felhasználók egyetlenegyszer rögzítik – iktatáskor. Az adatok a rendszerben logikus automatizmusokon keresztül kerülnek feldolgozásra, azaz a rögzítést követően azonnal értelmezhetőek egyedi riportokban, vezetői jelentésekben. A másik nagy előnye, hogy ez egy bárhonnan elérhető online rendszer: tehát az eddigiekhez képest szükségtelenné válnak a telefonos egyeztetések, a helyhez kötöttség. Hosszabb távon a könyvelői munka is csökken. Kiszervezett könyvelés esetén nincs dupla nyilvántartás.
Mint adótanácsadó ön miben látja az IMA rendszer előnyét?
A vállalatirányitási rendszer használatával jelentős idő takarítható meg a bizonylatok beérkezése és feldolgozása között. Klasszikus esetben napokig gyűjtjük az anyagot, könyvelőhöz visszük, majd ott feldolgozásra kerül. Ez alap esetben is egy hónap csúszást jelent. Éppen ezért a vállalkozások többsége saját nyilvántartást vezet, hogy a pénzügyeit kézben tudja tartani. Az IMA mindezt kiküszöböli, ezzel is lehetővé téve a vezetők up to date informálását, és láthatóvá válik napi szinten a gazdálkodó szervezet cash flow képe, amely lehetőséget teremhet a vezetés számára a gazdasági helyzetből adódó előnyök jobb kihasználására
Kikből áll a célcsoport?
Általánosságban a kis- és középvállalatok. Azokat céloztuk meg, amelyeknek egy nagy vállalatirányítási rendszer bevezetése szinte elérhetetlen. Kiemelten azok a gazdasági társaságok, vállalkozói érdekcsoportok lehetnek érdekeltek, akik akár több cég felett is diszponálnak, és ezek adatait külön-külön és egyben is látni akarják. A másik prioritás az idegenforgalom: utazásszervezők, utazásközvetítők és TDM-szervezetek.
A turizmushoz köthető vállalkozások beruházási hajlandósága jelentősen függ a forgalomtól. Miért járnak jól, ha erre költenek?
Ezek a beruházások 2-3 éven belül térülnek meg. Rövid távon azonban a rendszerezett információk igen jelentős versenyelőnyhöz juttatják a vállalkozásokat. Az ilyen irányú beruházási költségekre – mint például az ERP (vállalatirányítási) és CRM rendszerek bevezetése, internetes megjelenés és értékesítés, stb. – jelenleg is lehetőség van az Új Széchenyi-terv pályázat keretében támogatást nyerni. A kiírásnak a szoftvereink teljes mértékben megfelelnek.
Miért pont a Turizmus Trendet választották szinte elsőként, hogy a fejlesztést bejelentsék?
A cég tulajdonosi körének múltja és kapcsolatai igen erősen összefonódnak az idegenforgalommal. Szívügyünknek tartjuk az ez irányú fejlesztést, és nem utolsósorban a Live Guide felhasználóknak kínálunk egy olyan back office-t, amely igen nagymértékben megkön�- nyíti a munkájukat.
Adótanácsadóként milyen kötődése van az idegenforgalomhoz?
Ügyfeleim között több utazási iroda vagy idegenforgalmi érdekeltségű vállalkozás van. Az ő mindennapi gondjaik az én gondjaim is. Kihívást jelentett számomra a turizmusra, idegenforgalomra vonatkozó törvényi előírások sokszor kusza tengerében eligazodni, és megtalálni a jogszabályi előírásoknak megfelelően ügyfeleimnek a legkedvezőbb utat, úgy a bizonylatolásban, mint az adózásban. Éppen ezért szívesen ajánlom mindenkinek ezt a programot.