A világ legdrágább pezsgői - B.Ú.É.K.!

Magyarországon évente kb. 30-32 millió üveg pezsgőt veszünk. Ennek fele decemberben fogy. 15-16 millió üveg, azaz fejenként kb. 2-3 üveg, ha a gyerekeket nem számoljuk.

Nem meglepően leginkább az olcsó 1000 Ft alatti pezsgők fogynak. A hazai minőségi pezsgők 2000 Ft körül indulnak. Az import pezsgők esetében pedig határ a csillagos ég. Hogy csak a legnevesebb francia márkákat említsük 10-15 000 forintos kategóriában már kapunk Möet & Chandon-t, Veuve Clicquot-t vagy Mumm-ot. Egy legolcsóbb Krug vagy Dom Perignon palackért pedig 35-40 000 forintot kell lecsengetnünk. Az italdiszkontban. Étteremben jó esetben másfélszerese, de inkább duplája. Az itthon kereskedelmi forgalomban kapható legdrágább pezsgő, amit találtunk egy 1,5 literes palack Ruinart Exclusive 350 000 forintért.Persze a "kőgazdag" arab sejkek, Roman Abramovich vagy a szaúdi herceg ezen csak mosolyognának egyet. Irdatlan pénzük és sznobságuk folytán az előbb felsoroltakat fogmosásra se használnánk, pedig majdnem egy magyar minimálbér figyel a palackban. Nézzük a kínálatot, amin már esetleg ők is elgondolkoznak, hogy 25 vagy csak 20 üveggel vegyenek-e az évvégi bulira.

Az első, mely felkeltheti az urak érdeklődését Diadema olasz pezsgőház portékája, a Diadema Diamante. Ahogy neve is mutatja a palackot gyémántberakás díszíti. A klasszikus palackon 134 darab drágakő figyel $10.506 (1,9 millió Ft), míg a magnum verziót 180 darab gyémánt díszíti $15.757-ért (2,99 millió Ft).  Aztán itt van mindjárt a 1990-es Cristal Brut matuzsálem 6 literes palackja, mely egy New York-i Sotheby árverésen $17.625-ért (3,3 millió Ft) talált gazdára. Ha literét nézzük, akkor bizony olcsóbb, mint a Diadema. A következő jelölt egy normál 0,75-ös üvegben érkezik. Ő lenne az 1928-as Krug, a gyártó legjobb évjárata. A több mint 80 éves pezsgő palackjáért $21.000-t (3,9 millió Ft) kell lecsengetni. A Bruthoz hasonlóan szintén 1990-ben fogant a Dom Perignon legértékesebb évjárata. A Dom Perignon White Gold Jeroboam 3 literes fehér aranyból készült palackja $40.000 (7,6 millió Ft). Az ár nagy részét az üveg teszi ki, de azért a pezsgő sem jön ingyen. Ja, és nem visszaválthatós. Van még tovább: a francia Pernod-Ricard Perrier-Jouet 100 darabban limitált szériás szettjeinek mindegyikében 12 palack található. A "kőgazdag" vásárlók Franciaországba repülve beleszólhattak az összetevők arányaiba, így perszonalizálhatták a méregdrága nedűket. A 12 darabos szett árcetlijén $50.000 (9,5 millió Ft) figyel.

Nézzünk egy komolyabb darabot.  Egy bor, egy pezsgő többek között annál drágább minél régebbi, minél kevesebb van belőle és minél lehetetlenebb helyről került elő. A jó sztoriért is el lehet kérni pár tízezer dollárt extrába. Az 1907-es Heidsieck-nél minden adott volt. 1916-ban, az akkor 9 éves palackot hajón szállították az orosz uralkodó családnak, de útközben összefutottak egy német U-22-es tengeralattjáróval. Ez utóbbi nyert, a hajó elsüllyedt, az italrendelés nem ért célba. 1997-ben, pont a 90 éves évfordulón svéd búvárok megtalálták a finn partoknál elsüllyedt hajóroncsot és 200 érintetlen palack Heidsiecket. Jól be volt hűtve a tengerfenéken. A pezsgő most a moszkvai Ritz-Carlton itallapján szerepel és $275,000-t (52 millió Ft) kérnek egy palackért! Én itt meg is állnék. A Heidsieck sztori úgy szép és kerek ahogy van, akkor is ha esetleg csak kitaláció. Viszont a Leon Verres úgy gondolta, hogy nem lehet másé a világ legdrágább pezsgője, csak az övé, így idén bejelentette a nem túl fantáziadúsan csak “Le Billionaire Champagne”-nek, azaz a milliárdosok pezsgőjének elkeresztelt italát. A 9 literes Salmanazar palackot egy gyémántokkal kirakott orosz dizájn szőrkucsma borítja. Összesen 5 db palack fog forgalomba kerülni (bár a website-on és sajtófotókon mindenhol 8 különböző színű üveg szerepel) és szerényen csak ’Piece of history’-nak fogják nevezni. És végül az árcetli: a hajótörött Heidsieck $275,000-os árát tízzel felszorozták, így jött ki a 2,75 millió dolláros, azaz több mint félmilliárd forintos vételár. Állítólag már 4-et eladtak és csak az utolsó 5. vár gazdára. Ha közben esetleg már az utolsót is elvitték volna, nem kell aggódni a 9 literes palackoknak készült normálméretű 0,75 literes változata is csupán $2.750-ért (520 000,- Ft). Így maga a pezsgő rögtön a lista végére csúszik, a 9 literes gyémántokkal borított palack, ami 9 számjegyű árcetlit indokolja. (Az összeállítást 'vizzitor' készítette a pto.hu-n)

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.