A keresőmotorok célja, hogy olyan oldalakat hozzanak az elsők között, amelyek a leghasznosabb, legfrissebb információkat tartalmazzák, a legolvasottabbak, és a leginkább megfelelnek a keresés kritériumainak.
És hogyan kerülhet a mi honlapunk a keresőmotorok által kiadott oldalak élére? A keresőoptimalizálás (S.E.O. – Search Engine Optimisation) nagy üzlet. Hogy az oldalunk az elsők között jelenjen meg a keresési eredmények között, ahhoz több mindenre van szükség. Elsősorban jó informatikusra, aki a honlapot a keresőprogramoknak leginkább megfelelően építi fel. Érdemes a kulcsszavakat úgy megválasztani, hogy azok jól jellemezzék a szóban forgó vállalkozást, annak konkrét kínálatát. Fontos a földrajzi helyet meghatározó kulcsszavakra is odafigyelni. A keresőprogramokon ugyanakkor hirdetni is lehet, így némi anyagi áldozat ellenében akkor is a mi cégünk nevét, szolgáltatásunkat adja ki az elsők között a google.com, a yahoo.com vagy az ask.com, ha egyébként jóval kevesebben ismerik még az általunk üzemeltetett oldalt. A keresőprogramok gazdáinak ugyanakkor kötelességük eltérő színnel jelölni és a keresési eredménytől elkülöníteni a szponzorált linkeket. A felületes szemlélő és különösen a kezdő netező azonban ezt sokszor nem veszi észre.
A trend azt mutatja, hogy aki már rákeres egy információra, többnyire vásárol is. A fapados légitársaságok repülőjegyei 90%-ban az interneten keresztül találnak gazdára. Az autóbérlések 35%-a, a normál repülőjegyek 25%-a, a szállásfoglalások 15%-a, a vonatjegyek 10%-a, valamint az utazási csomagok értékesítésének 10%-a realizálódik az interneten keresztül.