A közlemény szerint ebben az évben többek között a Bonduelle Prémium üveges gombakonzerv családot, a Márka szénsavas üdítőcsaládot, a Mizse 1 literes szénsavmentes ásványvizet, a NESTEA zöld teát sztíviával, a Peridot ásványvizet, a SELFISH konyhakész haltermék családot díjazták.
Az elismeréseket csütörtökön adták át. A nyertesek egy évig jogosultak "Az Év Terméke Díj" logó használatára.
A termékminősítési programba a gyártók és forgalmazók a gyorsan forgó fogyasztási cikkek (FMCG) kategóriáiban jelölhetik termékeiket. A díjra azokat a háztartási cikkeket, élelmiszeripari és testápoláshoz kapcsolódó termékeket lehet nevezni, amelyek az újszerűséget és az innovatív megoldásokat képviselik, akár a csomagolás, akár a hatóanyag vagy a kiszerelés terén.
A legnépszerűbb magyarországi termékeket a fogyasztók döntését elemző, a GfK Hungária által végzett reprezentatív, 2000 fős kutatás alapján választották ki. Az innovatív termékeket először egy szakmai zsűri pontozta, majd a fogyasztók értékelték kategóriánként.
A Product of the Year (Év Terméke) díjat először Franciaországban adták át 1986-ban. Ma már a világ 29 országában ítélik oda. Magyarországon 2011-ben adták át először.
A nemzetközi tapasztalatok szerint az elismerés jelentős kereskedelmi előnnyel is jár. Franciaországban 2008-ban átlagosan 25,5 százalékkal nőtt a díj logóját viselő termékek forgalma. A csomagoláson elhelyezett Product of the Year logó a vásárlók 70 százalékánál jelentett ösztönző erőt az áru kiválasztásakor.
„Nagy örömünkre szolgál, hogy átvehettük a világ legrangosabb innovációs termékdíjazási programja által alapított Év Terméke Díjat, amely 26 éve indult útjára Franciaországból – a Bonduelle hazájából. Éppen ezért ez még nagyobb megtiszteltetés nekünk, örülünk, hogy a vásárlóink itthon is ennyire elégedettek velünk. Megígérhetjük, hogy a jövőben is számos új termékkel gazdagítjuk a Bonduelle széles választékát.” –mondta el a díjat átvevő Szirbek András, a Bonduelle kelet-közép európai marketing igazgatója.
(forrás: MTI, Bonduelle)