Átlagosan 528 eurót költ egy magyar turista Horvátországban

Átlagosan 528 eurót költ el horvátországi nyaralására egy magyar utazó, családostól indul az Adriára, ahol 8 éjszakát tölt - derül ki a Horvát Turisztikai Intézetnek a magyarok utazási szokásairól készült felméréséből.

A Horvát Idegenforgalmi Közösség budapesti képviselete által az MTI-hez eljuttatott összegzés szerint a Horvátországba utazó magyarok többsége, 59 százaléka a 30-49 év közötti korosztályból kerül ki, 64,5 százaléka egyetemi vagy főiskolai végzettségű, és 68,1 százalék 10 ezer lakosúnál nagyobb városban él. A túlnyomó többség, 56,3 százalék családdal indul nyaralni, 28,3 százalékuk kettesben.

Az utazás motivációja szerint 70,1 százalék csupán üdülni, pihenni szeretne, 44,3 százalékukat a szórakozás is vonzza, 33,3 százalék pedig új élményeket és tapasztalatokat szeret szerezni. A fürdőzés, az éttermek és cukrászdák látogatása, valamint a séta a legnépszerűbb elfoglaltságuk, de 63,3 százalék a látványosságokra is kíváncsi, 41,3 százalék felkeresi a nemzeti parkokat, 40,3 százalék pedig múzeumba is elmegy horvátországi nyaralása idején.

A magyar turisták közül legtöbben (38,2 százalék) már 3-5 alkalommal jártak Horvátországban, minden harmadik vendég pedig már hatnál is többször. Sokan mindig új helyeket fedeznek fel, 46,4 százalékuk új úti célt, 63,8 százalék pedig új szálláshelyet keres magának.

Szintén minden harmadik magyar az előző utazások tapasztalataiból szerzi az információját, nem sokkal kevesebben vannak, akik rokoni, baráti tanácsokra és javaslatokra hallgatnak, az internetes információszerzésnek 24,9 százalékos szerepe van.

A felmérés szerint a magyarok 65 százaléka egyénileg szervezi az útját, 39,1 százalék közvetlenül a szállásadónál foglal, 20,6 százalék pedig minden előzetes foglalás nélkül vág neki az útnak. Az utazási irodával szervezett úton résztvevő 35 százaléknyi magyar többségében viszont csak szállást keres, 76,6 százalék még szervezett étkezést sem rendel előre.

A többség, 36,7 százalék mindössze az indulás előtt 5-8 héttel szervezi meg az útját, 22,1 százalék pedig csak 1-4 héttel előtte, a túlnyomó többség (84,1 százalék) pedig gépkocsival utazik. A magyarok 45,8 százaléka 4-7 éjszakát marad, 27,2 százalék azonban még ennél is hosszabb időt tölt az adriai államban.

Egy magyar átlagturista 528 eurót fizet horvátországi nyaralására, a szervezési és utazási költségeket levonva 430-at helyben költ el, a legnagyobb részt szállásra. A magyar turisták általában egyszerre hárman mennek nyaralni és 8,2 vendégéjszakát maradnak Horvátországban.

Arra a kérdésre, hogy miért vonzó Horvátország, 55,9 százalék a biztonságot, 55 százalék a kedvező árakat, 54,7 százalék pedig a természet szépségeit jelölte meg az összes válaszlehetőség közül - derül ki a Horvát Turisztikai Intézet felméréséből.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.