Az "istenek itala", avagy a 3 milliós konyak

Kivételes nedűt dob piacra a Rémy Martin francia konyakház, méghozzá a különlegességet tükröző csillagászati áron: a Louis XIII. Rare Cask elnevezésű konyak palackonként 15 ezer dollárba (körülbelül 3 millió forintba) kerül - írja a Nők Lapja Café.

Világszerte 786 palackot kínálnak megvételre, ebből harmincat áprilisban kezdenek árulni az Egyesült Államok minőségi borokat forgalmazó szaküzleteiben. A palackokba zárt "istenek itala" (Victor Hugo francia író szóhasználatával élve) különleges tölgyfahordóból származik, amelyre a nagy konyakház történetének első és eddig egyetlen női pincemestere bukkant rá. Az 57 éves Pierette Trichet 2004-ben, kinevezése után egy évvel fedezte fel a kivételes nedűt az érlelődő XIII. Lajos-konyakok szokásos kóstolgatásakor. "Az aromák rendkívül újszerűek voltak annak ellenére, hogy az érlelési folyamat teljesen természetesen zajlott, és az alkoholtartalom is a szokásos 40 százalék volt" - mesélte a New Yorkban adott interjújában. Ezután minden évben megkóstolta, és tavaly úgy találta, hogy ízvilága harmonikussá teljesedett. "Tökéletes egyensúlyban volt, és 43,8 százalék alkoholt tartalmazott" - közölte Trichet, aki szerint az ital "elképesztő". Elmondta, hogy amikor mintegy 200 dollárnyi (40 ezer forintnyi) értékben kitöltött a borostyánszínű nedűből egy metszett kristálypohárba, a vadon termett gomba, az eső utáni erdő, a méhviasz, a szilva, a gyömbér és egy leheletnyi friss menta illatának keveréke töltötte be a helyiséget. A Rémy Martin konyakház 1874-ben, a cég megalapítása után mintegy 150 évvel kezdte el a XIII. Lajos márkanevű konyakok gyártását. Ebből a luxusmárkából 750 milliliter - kézzel készült Baccarat-kristályüvegbe töltve - 2500 dollárt (majdnem 500 ezer forintot) kóstál. A státusszimbólumnak számító italt 1200 különböző konyak házasításával állítják elő, és akár 100 évig is érlelik a tierconnak nevezett speciális tölgyfahordókban.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.