A meglehetősen lokálpatrióta franciák tetszését elsősorban azok a magyar borok nyerték el, amelyekhez hasonlók a francia pincészetekben nem készülnek, ezek igazi különlegességknek számítanak a borhoz értő franciáknak.
Varga szerint sokan csak vörösbort szeretnének kóstolni, de a legtöbben a speciális magyar fajtákra is kíváncsiak– értékelte a bemutatót Varga Bálint, a Varga Pincészet vezetője. „A legnagyobb sikereket a hungarikum Irsai Olivérrel aratjuk, ami behízelgő, intenzív, parfümös illatával és friss, könnyed stílusával meghódítja a zömében francia látogatókat” – nyilatkozta a pincészet közleménye szerint Varga. A pincészer vezetője szerint az ínyencek kedvelik 2008-as évjáratú, palackos érlelésű Aranymetszés Badacsonyi Olaszrizlingjüket is.
A 2010-es friss, üde rozék enyhe szénsavassága ugyanakkor gyakran meghökkenti az érdeklőket, mert míg a magyar fogyasztó igényli, hogy egy rozébor frissességét egy kis szénsavval feldobjuk, a franciák a csendes, buborékmentes rozékhoz szoktak hozzá – állítja Varga. Tapasztalataik szerint az olyan világszerte ismert magyar „borbrandek” mint a Tokaji vagy az Egri Bikavér mellett a friss, könnyű és gyümölcsös fehér- és rozéborok és az olyan jellegzetes magyar fajták, mint az Olaszrizling, az Irsai és a Furmint vihetik sikerre a magyar borászatokat az exportpiacokon.(forrás: Agromonitor)