Az MT Zrt. jövőre vendégéjszaka-szám növekedéssel számol

(MTI) A Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) jövő évi marketingtervében azzal számol, hogy a vendégéjszakák száma 1,8 százalékkal nő a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken, a belföldi vendégéjszakák stagnálnak, a külföldiek viszont 3,6 százalékkal emelkednek - ismertette a társaság 2012-es marketingtervét Horváth Gergely, a nemzeti turisztikai marketing szervezet vezérigazgatója csütörtökön Budapesten.

Elmondta: az előrejelzések szerint a turizmus jövőre világviszonylatban 2-3 százalékkal, Európában 1-3, a feltörekvő országok piacán 10-15 százalékkal bővül.
Az MT Zrt. jövőre a belföldi kommunikáció központjába az egészségturizmust, a kulturális, a bor- és gasztronómiai turizmust, a vízparti üdülést, az aktív és ökoturizmust, valamint a falusi turizmust helyezi. A külföldi kommunikációban szintén az egészségturizmust, a hivatásturizmust, Budapestet és a Balatont emeli ki.
A vezérigazgató hangsúlyozta: a külföldi és a belföldi turizmus esetében is látható, hogy a kereslet egyre inkább a minőség felé tolódik el. Az idei adatokból is az látszik, hogy a magasabb kategóriájú szállodákban az áltagnál jobban nőtt a forgalom. Az előző évhez képest azonban elmaradtak a mutatók a panziók, a közösségi szálláshelyek és a kempingek esetében.
Belföldön a társaság kommunikációját jövőre két szinten, hármas tagozódás jellemzi. Így folytatódik a belföldi utazást népszerűsítő, szemléletformáló stratégiai kommunikáció, ezzel párhuzamosan országos kiterjesztésű, termékalapú stratégiai kampányok zajlanak. Az országos termékkampányokra kisebb, regionális, taktikai kampányokkal erősít rá a társaság.
Külföldön az erőforrások és a piaci potenciál jobb kihasználása érdekében alapvetően hármas irányultság jellemzi az MT Zrt. kommunikációs tevékenységét - ismertette a vezérigazgató hozzátéve, hogy aktív és meghatározó jelenlétet tervez a társaság Németországban és Ausztriában. A környező országokban a határ menti régiók turisztikai kínálatának piacra vitelét kívánja fokozottan támogatni a társaság annak érdekében, hogy a régiós szolgáltatókat segítse. A márkaépítést nem országokra elaprózott, hanem országokon átívelő, központi kommunikációval kívánja megvalósítani az MT Zrt.
Horváth Gergely kiemelte a hivatásturizmust. A marketingtervben azzal számolnak, hogy a hivatásturizmusban a konferenciák száma 3-5 százalékkal nő jövőre.
A Magyar Kongresszusi Igazgatóság (MKI) 2012-ben is nagy hangsúlyt fektet a céges és a szövetségi rendezvényekre egyaránt, különös tekintettel a magyarországi egészségturizmussal és ezen belül az orvosi turizmussal szoros kapcsolatban álló orvos-kongresszusokra.
A céges rendezvények szempontjából az MKI 2012-ben is kiemelt célpiacainak tekinti Nagy-Britanniát, Franciaországot, Belgiumot, Németországot, az Egyesült Államokat, valamint Oroszországot, ahol a külképviseleti hálózat aktív bevonásával számos értékesítési és marketingakciót tervez.
Az MT Zrt. szerint a hatékony marketingtevékenység végzéséhez, az állami forrásokból rendelkezésre álló költségvetés mellett, külső források bevonása is szükséges. Ennek eszköze a turisztikai szakmai szereplőivel való még szorosabb együttműködés, közös akciók és kampányok végzése a költségek megosztásával. (MTI)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.