Az MT Zrt.-nek is diktáló Országmárka Tanács alakult

A kormány tanácsadó testületeként felálló testület feladata egy egységes országmárka-pozícionálás és –stratégia létrehozása, amely alapján az egyes ágazatok a saját karakterüket tudják építeni” – összegezte a testület küldetését kiadónk kommunikációs szaklapja, a Kreatív legújabb, kedden megjelenő számában Baráth Péter, a Miniszterelnöki Hivatal kormányzati kommunikációs főigazgatója, a múlt héten megalakult testület titkára.

A testület minimális célja, hogy 2009-ben elkészüljenek a stratégiával, amely aztán a kormány elé kerül. Ehhez a Miniszterelnöki Hivatal infrastruktúráját (azaz ügynökségeit) használhatják. Ha a végeredményt a kormány is jóváhagyja, akkor a továbbiakban valamennyi érintett intézménynek – a Magyar Turizmus Zrt.-től a külföldi kulturális intézeteken át a befektetésélénkítő állami ügynökségekig – ehhez kell alkalmazkodnia az eddigi, saját készítésű és csak esetlegesen összehangolt stratégiák helyett. A stratégia borítékolhatóan szerepet szán majd az ugyanígy az országot képviselő, magyar székhelyű nagyvállalatoknak, magyar termékeknek is, a tanács sorsa pedig elválik: más országok mintájára akár a márka sorsát monitorozó hivatallá is alakulhat. A stratégia bevezetése azonban már 2010 elejére várható, azaz – bár a Kreatív által megkérdezett tagok nem tekintik politikainak a megbízatásukat – nem árt majd konszenzusos irányvonalat találni, amely egy esetleges kormányváltást is túlél.

A tanácsban való részvételre egy tucatnyi, jobbára márkázáshoz vagy marketinghez értő szakembert kértek fel. A tanács maga választott egy elnököt tagjai közül, Törőcsik Máriát, a Pécsi Tudományegyetem marketingtanszékének tanárát, másik társelnöke Hiller István oktatási és kulturális miniszter. A tanács tagjai: Baán László, a Szépművészeti Múzeum főigazgatója Batta András, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem rektora Bendzsel Miklós, a Magyar Formatervezési Tanács és a Magyar Szabadalmi Hivatal elnöke Bojár Iván András, Budapest városarculati tanácsnoka Dessewffy Tibor, a Demos Magyarország elnöke Gulyás János, a Szonda Ipsos vezérigazgatója Méhes Márton, az Andrássy Gyula Budapesti Német Nyelvű Egyetem kancellárja, a Pécs 2010 program volt művészeti igazgatója Nagy Bálint, a Magyar Reklámszövetség elnöke Simon Zsolt, a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének elnöke Somlyai Dóra, a Mol magyarországi kommunikációs igazgatója. (Kreatív)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.