A testület minimális célja, hogy 2009-ben elkészüljenek a stratégiával, amely aztán a kormány elé kerül. Ehhez a Miniszterelnöki Hivatal infrastruktúráját (azaz ügynökségeit) használhatják. Ha a végeredményt a kormány is jóváhagyja, akkor a továbbiakban valamennyi érintett intézménynek – a Magyar Turizmus Zrt.-től a külföldi kulturális intézeteken át a befektetésélénkítő állami ügynökségekig – ehhez kell alkalmazkodnia az eddigi, saját készítésű és csak esetlegesen összehangolt stratégiák helyett. A stratégia borítékolhatóan szerepet szán majd az ugyanígy az országot képviselő, magyar székhelyű nagyvállalatoknak, magyar termékeknek is, a tanács sorsa pedig elválik: más országok mintájára akár a márka sorsát monitorozó hivatallá is alakulhat. A stratégia bevezetése azonban már 2010 elejére várható, azaz – bár a Kreatív által megkérdezett tagok nem tekintik politikainak a megbízatásukat – nem árt majd konszenzusos irányvonalat találni, amely egy esetleges kormányváltást is túlél.
A tanácsban való részvételre egy tucatnyi, jobbára márkázáshoz vagy marketinghez értő szakembert kértek fel. A tanács maga választott egy elnököt tagjai közül, Törőcsik Máriát, a Pécsi Tudományegyetem marketingtanszékének tanárát, másik társelnöke Hiller István oktatási és kulturális miniszter. A tanács tagjai: Baán László, a Szépművészeti Múzeum főigazgatója Batta András, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem rektora Bendzsel Miklós, a Magyar Formatervezési Tanács és a Magyar Szabadalmi Hivatal elnöke Bojár Iván András, Budapest városarculati tanácsnoka Dessewffy Tibor, a Demos Magyarország elnöke Gulyás János, a Szonda Ipsos vezérigazgatója Méhes Márton, az Andrássy Gyula Budapesti Német Nyelvű Egyetem kancellárja, a Pécs 2010 program volt művészeti igazgatója Nagy Bálint, a Magyar Reklámszövetség elnöke Simon Zsolt, a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének elnöke Somlyai Dóra, a Mol magyarországi kommunikációs igazgatója. (Kreatív)