Az új bankkártya-elfogadóhelyek 13 százaléka vendéglátóegység

Sikeresen zárult a MasterCard első, országos kártyaelfogadást ösztönző kampánya, melynek köszönhetően az elmúlt két évben jelentősen növekedett a bankkártyát elfogadó üzletek száma Magyarországon.

„A 2009 végén lezárult program során a kártyaelfogadó bankok 3.900 új üzletben tették lehetővé a kártyaelfogadást a MasterCard programjának köszönhetően. Büszkék vagyunk erre az eredményre, hiszen a kitűzött célt nagy részben olyan kisméretű, nem budapesti üzletekben sikerült elérnünk, ahol mérsékeltebb a forgalom, és eddig nem volt adott a kártyahasználat lehetősége. Ráadásul a kampány oroszlánrésze a világgazdasági válság mélypontjára esett, ami ugyancsak nehezítette a kereskedők meggyőzését” – emelte ki Gauder Milán, a MasterCard Europe Magyarországért, Szlovéniáért és Horvátországért felelős üzleti igazgatója.

A MasterCard 2008 júliusában indította el országos kártyaelfogadást fejlesztő programját, melynek indulásakor mindössze 30 ezer üzletben lehetett kártyával fizetni Magyarországon. Ma, a Magyar Nemzeti Bank 2009. június 30-i adatai szerint 39.000 elfogadóhely működik, tehát a teljes növekedés mintegy 30%-os volt nem egészen egy év alatt. A kártyaelfogadói hálózat tehát képes volt – a korábbi évekhez hasonlóan – 10-20% közötti „önálló” növekedést elérni, mely a MasterCard kampányának köszönhetően további 10-15%-kal erősödött.

Összességében elmondható, hogy a vidéki nagyvárosokban és azok környékén nagyobb arányban nőtt az elfogadóhelyek száma a program hatására, a kiskereskedelmi egységekben (2008-2009.), mint az országban átlagosan. Győrben például 113, Debrecenben 122, Szegeden 106, Miskolcon 87, Székesfehérváron 78, Nyíregyházán 74, Pécsett 71, a Balaton környékén 62 új üzlet csatlakozott a kártyaelfogadói hálózathoz, a kisebb vidéki városokban ennél mérsékeltebb volt a növekedés. Ami a szektorok megoszlását illeti, az új bankkártya-terminálok 13 százalékát vendéglátóegységekben alakították ki.

Régiók szerinti bontásban megállapítható, hogy az ország dél-nyugati és észak-keleti részéről jelentkeztek a legtöbben a programba, de az érdeklődők körében az észak-nyugati régióban született a legtöbb szerződés. Ebből a szempontból Székesfehérvár, Tatabánya és Győr volt a legsikeresebb, a leggyengébb területnek pedig Kecskemét, Békéscsaba, Szeged és Budapest bizonyult. Budapest azonban speciális terület – emelték ki a szervezők – hiszen a fővárosban eleve sokkal nagyobb volt a kártyaelfogadás szintje. Itt a visszautasítás aránya már a telefonos megkereséseknél is magasabb volt, ám a piac mérete miatt még így is Budapest és környéke adta az összes új terminál-bekötés majd’ negyedét mintegy 994-et.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.