Romlott a gyógy- és wellness szállodák látogatottsága az első negyedévben a Balatonnál. A statisztikák szerint főként a külföldi turisták száma esett vissza. Némileg emelkedik az oroszok száma, de azok a németek, akik korábban ide jártak, most Bulgáriát, Romániát, az Adriát választják. Az ivóvíz tisztaságú víz, a színvonalas szálloda, a vitorláskikötő nem elég ma már, mert változott a kereslet. A minőség, egyediség, az élményszerzés vágya került az első helyre. Ebben vagyunk lemaradva. Segíthetne, ha a Balaton Közép-Európa egészségturisztikai központjává válna, családbarát fejlesztésekkel - írja a Sonline.hu.
Brachna János idegenforgalmi szakközgazdász szerint ahol a termékkel van baj, ott aligha segít a reklámköltség emelése. – Drámaian romlik a Balaton nemzetközi versenyképessége – állítja a siófoki szakember. – Nem a világgazdasági válság áll a háttérben, hiszen a negatív balatoni tendencia már tíz éve tart.
Miközben a külföldi vendégek száma csökken, nagyszabású kampánnyal népszerűsíti a Balaton régiót mint nyári, belföldi úti célt a Magyar Turizmus Zrt. májustól egészen augusztus végéig „Tiszta erőből Nyár” címmel. Mint arról korábban beszámoltunk, újabb konkrét régiós ajánlatokkal, programokkal folytatódik a nemzeti turisztikai marketingszervezet áprilisban elindított 2011. évi belföldi kommunikációs kampánya. Ennek részeként a társaság számos marketingeszközzel invitálja a hazai utazóközönséget a Balaton régió felfedezésére is, amely a magyar lakosság utazási szokásait vizsgáló legfrissebb felmérés szerint még mindig a legnépszerűbb belföldi úti cél.
„Minden élménnyel több leszel.” – hangzik az MT Zrt. 2011. évi belföldi kampányának üzenete. Az élményszerzésre pedig a Balaton régió most számos okot kínál. A felejthetetlen vízparti családi üdülések, a nyári fesztiválokon való önfeledt szórakozás mellett többek között a Balaton7 (június 10-19.) is a régióba csábít, amely idén is az MT Zrt. Balatoni Regionális Marketing Igazgatósága, a helyi szolgáltatók, a programgazdák és TDM szervezetek együttműködésében valósul meg. A programsorozat célja, hogy a balatoni települések sokszínűségét bemutató rendezvények, a régiós turisztikai kínálatot fémjelző aktív kikapcsolódási lehetőségek, a gasztronómiai programok, vagy éppen a várjátékok révén mind a belföldi nagyközönség, mind pedig a szakma megismerje a hagyományos, nyári pihenés mellett a Balaton régió más arcait is.
A régió turisztikai kínálatára és a vendégek körében is népszerű kedvezményes üdülési ajánlatokra, illetve programlehetőségekre az MT Zrt. a 2011. évi belföldi kommunikációs kampányának részeként, nagyszabású kültéri, nyomtatott és TV-s megjelenések keretében „Tiszta erőből Nyár” címmel hívja fel az utazóközönség figyelmét.
Május, június és július hónapokban többek között a Nők Lapja, a Kiskegyed, a Story, a Cosmopolitan és a Glamour magazinokban jelenik meg balatoni hirdetés, illetve balatoni kedvcsináló, a legjelentősebb médiajelenlét pedig a Csillag Születik produkció során valósul meg. Emellett megjelenik a Balaton nyári rendezvényajánló magazinja, a Balaton Funzine is: az összesen 60.000 példányban kiadásra kerülő nyári balatoni programfüzetet az ország számos pontján, mint pl. Tourinform irodákban, szálláshelyeken, éttermekben, borgalériákban, kulturális és szabadidős központokban kerül terjesztésre.
A Balaton régió kincsei megtalálhatók az MT Zrt. www.itthon.hu oldala mellett a régiós honlap (gyereabalatonra.hu) nyári microsite-ján is, ahol a szálláslehetőségeken kívül többek között a régió nyári kulturális és egyéb rendezvényei, szabadidős programlehetőségei között is válogathatnak az érdeklődők. (forrás: atv.hu / FH / sonline.hu / MTZrt)