A cannes-i reklámfesztiválnak mindig kiemelt eseményei a nyitó-és zárópartik, sajnos idén az utóbbiról lemaradtunk, de a nyitón ott voltunk, videóval. Már a bejáratnál beengedőemberek sorfalán kellett átverekedni magunkat, szerintük tele volt a hely, hiába lobogtattuk a meghívóinkat. Végül valahogy sikerült meggyőzni őket, hogy a sajtónak mindenképpen ott kell lennie a rendezvényen, úgyhogy magunk is meggyőződhettünk róla, hogy valóban hatalmas a tömeg: sorban állás az ingyensörért, sorban állás a vécéhez. Ezeknek a tengerparti bároknak egyébként nagy hiányosságuk, hogy nem erre a terhelésre vannak kialakítva a mellékhelyiségek, de legalább a sorban remekül lehet ismerkedni a nemzetközi reklámszakma kapatos képviselőivel, ahogy persze a paella és a paradicsomos falatkák mellett is. Néhányukat meg is kérdeztünk a tapasztalataikról, hogy mit szeretnek a legjobban a fesztiválban, illetve hogy kinek mi az a három szó, ami eszébe jut a Cannes Lionsról.
{video|id=1375|width=560|height=340}