Bejárta a Szigetet a főpolgármester

A főpolgármester azt reméli, hogy a Sziget látogatottsága hozzájárul a főváros idegenforgalmi fellendüléséhez, a fesztiválozó fiatalok pedig játék közben megismerik Budapest azon nevezetességeit, amelyek miatt érdemes visszatérniük.

Tarlós István szerdán a Szigeten először megjelenő Budapest Pavilonnál, a főváros saját standjánál tartott sajtótájékoztatóján jelezte, ez az első év, hogy Budapest tulajdonképpen "piaci szerződést" kötött a rendezvény szervezőivel.

A főpolgármester előzőleg csaknem kétórás bejáráson vett részt Gerendai Károllyal, a fesztivál alapítójával.

Mint Tarlós István elmondta, a főváros lehetővé teszi, hogy a rendezvényt megtarthassák, sikeres legyen, ugyanakkor a területét "ne nulla forintért adja oda". Úgy fogalmazott: "Amit pedig mi kapunk a Sziget szervezőitől, magától a rendezvénytől is, az nemcsak az, hogy megjelenhetünk és propagálhatjuk ezt a gyönyörű fővárost ország-világ előtt (…), hanem az idelátogató rengeteg külföldi fiatal játék közben megismerkedhet Budapestnek azokkal a nevezetességeivel, amelyek miatt érdemes ebbe a városba eljönni".

A főpolgármester a bejárás után elmondta: úgy érzi, a fesztivál most tölti be igazán azt a funkciót, amelyre Gerendai Károly 18 évvel ezelőtt kitalálta.

Tarlós István újságírói kérdésre elmondta: a fővárosnak először származnak "mérhető bevételei", mintegy 150 millió forint a fesztiválból. Példaként említette ugyanakkor, hogy a woodstocki fesztiválról egyszer sem olvasta, mennyibe került és mennyi volt a nyeresége, "hanem, hogy mondjuk Jimi Hendrix milyen koncertet adott". Hozzátette: itt is az a legfontosabb, hogy mit látnak, mit hallanak a fiatalok, mennyire tudnak közel kerülni egymáshoz.

Gerendai Károly mindkét fél számára elfogadhatónak nevezte az egyezséget. Kiemelte a Budapesti Közlekedési Központ által koordinált Budapest-karszalag bevezetését, amely ingyenes belépést tesz lehetővé a fővárosi fürdőkbe, és díjmentesen lehet vele használni a tömegközlekedést, illetve kedvezményt ad egyebek mellett az állatkerti, vidámparkbeli belépők árából.

A fesztivál alapítója arra is kitért: a Szigetre érkezők 94-95 százaléka megnézi Budapest értékeit, 50 százalékuk pedig több napot eltölt még Budapesten a rendezvény előtt vagy után.

A mintegy 100 négyzetméteres Budapest Pavilonban egyebek mellett interaktív játékok használhatók, turisztikai információk érhetők el, a stand Budapest te vagy elnevezésű Facebook-oldalára pedig bárki feltöltheti saját fotóit, élményeit.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.