Tarlós István szerdán a Szigeten először megjelenő Budapest Pavilonnál, a főváros saját standjánál tartott sajtótájékoztatóján jelezte, ez az első év, hogy Budapest tulajdonképpen "piaci szerződést" kötött a rendezvény szervezőivel.
A főpolgármester előzőleg csaknem kétórás bejáráson vett részt Gerendai Károllyal, a fesztivál alapítójával.
Mint Tarlós István elmondta, a főváros lehetővé teszi, hogy a rendezvényt megtarthassák, sikeres legyen, ugyanakkor a területét "ne nulla forintért adja oda". Úgy fogalmazott: "Amit pedig mi kapunk a Sziget szervezőitől, magától a rendezvénytől is, az nemcsak az, hogy megjelenhetünk és propagálhatjuk ezt a gyönyörű fővárost ország-világ előtt (…), hanem az idelátogató rengeteg külföldi fiatal játék közben megismerkedhet Budapestnek azokkal a nevezetességeivel, amelyek miatt érdemes ebbe a városba eljönni".
A főpolgármester a bejárás után elmondta: úgy érzi, a fesztivál most tölti be igazán azt a funkciót, amelyre Gerendai Károly 18 évvel ezelőtt kitalálta.
Tarlós István újságírói kérdésre elmondta: a fővárosnak először származnak "mérhető bevételei", mintegy 150 millió forint a fesztiválból. Példaként említette ugyanakkor, hogy a woodstocki fesztiválról egyszer sem olvasta, mennyibe került és mennyi volt a nyeresége, "hanem, hogy mondjuk Jimi Hendrix milyen koncertet adott". Hozzátette: itt is az a legfontosabb, hogy mit látnak, mit hallanak a fiatalok, mennyire tudnak közel kerülni egymáshoz.
Gerendai Károly mindkét fél számára elfogadhatónak nevezte az egyezséget. Kiemelte a Budapesti Közlekedési Központ által koordinált Budapest-karszalag bevezetését, amely ingyenes belépést tesz lehetővé a fővárosi fürdőkbe, és díjmentesen lehet vele használni a tömegközlekedést, illetve kedvezményt ad egyebek mellett az állatkerti, vidámparkbeli belépők árából.
A fesztivál alapítója arra is kitért: a Szigetre érkezők 94-95 százaléka megnézi Budapest értékeit, 50 százalékuk pedig több napot eltölt még Budapesten a rendezvény előtt vagy után.
A mintegy 100 négyzetméteres Budapest Pavilonban egyebek mellett interaktív játékok használhatók, turisztikai információk érhetők el, a stand Budapest te vagy elnevezésű Facebook-oldalára pedig bárki feltöltheti saját fotóit, élményeit.
Forrás: MTI