Belföldön nyaral idén a magyarok többsége

Egy friss felmérés szerint honfitársaink közel 60%-a tervez utazást a május-szeptember közötti időszakra, háromnegyedük belföldi út célt választ, és a legnépszerűbb desztináció várhatóan a Balaton lesz. A magyar lakosság 139 milliárd forintot költhet belföldi utazásra az idén.

'

A Magyar Turizmus Zrt. megbízásából 2008. május elején a M.Á.S.T. Piac- és Közvélemény-kutató Társaság végzett reprezentatív felmérést egy 1000 fős mintán, amelyből kiderült, hogy a legnépszerűbb belföldi úti cél továbbra is a Balaton, a külföldi desztinációk közül pedig Horvátország. A „magyar tengerhez” összességében lényegesen több utazást terveznek honfitársaink, mint a legnépszerűbb külföldi desztinációba, Horvátországba. A Balaton régióba a belföldi utazások 42,7%-a irányul. A legtöbben július és augusztus hónapban utaznak, a tervezett utazások 46,4%-a 1-3 éjszakás, további 40,0%-a 4-7 éjszakás tartózkodási idővel jár. A magyarok összességében tíz utazásból öt esetében fizetős szálláshelyet vesznek igénybe. 100-ból 22-en belföldi és külföldi utazást is tesznek. A becslések szerint ez várhatóan 3,4 millió, biztosan megvalósuló belföldi utazást jelent a főszezonban. A belföldi utazást tervezők egy-egyötöde az 51-60, illetve a 31-40 éves korosztályba tartozik. Az utazók között többségben vannak a városokban élők, valamint az átlagos vagy átlag feletti jövedelemmel rendelkezők. A belföldi utazások 30,2%-át a Közép-Magyarország tervezési-statisztikai régióban élők tervezik, de sokan kelnek útra a Dél-Dunántúl (15,1%), az Észak-Alföld (13,5%) és Észak-Magyarország (13,4%) régiókból is.

A kutatás szerint az utazási kedv az iskolai végzettséggel és a jövedelemmel párhuzamosan nő, emellett a nagyobb településeken élők, illetve a fiatalabb korosztályok is az átlagosnál szívesebben kelnek útra.

A belföldi utazások több mint négytizede (42,7%) a Balaton turisztikai régióba irányul, amelyet a Budapest-Közép-Dunavidék (16,6%), Észak-Magyarország (11,3%) és az Észak-Alföld (8,6%) követ. Az utazások közel kétharmada július és augusztus hónapra esik, ezen belül a július hónap részesedése (35,3%) kiemelkedő. Júniusban az utazók 17,7%-a, májusban 8,2%-a, szeptemberben pedig egytizede tervezi, hogy útra kel.

Egy belföldi utazás átlagos időtartama várhatóan 5,2 éjszaka lesz, az utazások egyötödét (21,7%) egyhetesre tervezik. Az 1-3 éjszakás utazások részesedése 46,4%. Egy belföldi utazáson átlagosan 2,4 fő vesz részt. Az utazások 49,4%-ában kereskedelmi alapon működő szálláshelyet (is) igénybe vesznek az utazók. A külföldi utazások tekintetében Horvátország (17,8%), Olaszország (15,2%), Románia (13,9%), Ausztria (6,8%) és Görögország (6,6%) lesznek az idei nyár legnépszerűbb célpontjai. Az Európán kívüli (a Mediterrán-térség észak-afrikai desztinációit is magában foglaló) utazások aránya 8,2%, a két leggyakrabban felkeresett desztináció Egyiptom és Tunézia. A külföldi utazások négytizedére júliusban, 27,7%-ára augusztusban, további 14,5%-ára pedig júniusban kerül sor. Az utószezon kevésbé jelentős: szeptember hónapra az utazások 9,4%-át tervezik.

Egy külföldi utazás átlagos időtartama várhatóan 7,7 éjszaka lesz, a legnépszerűbbek a hét- (27,2%), a hat- (14,4%), és az öt éjszakás (12,4%) utazások. Az 1-3 éjszakás utak részesedése mindössze 15,1%. Egy külföldi utazáson átlagosan 2,4 fő vesz részt. Az utazások több mint héttizedében (72,0%) kereskedelmi alapon működő szálláshelyet vesznek igénybe az utazók, az ingyenes szálláshelyek jelentősége a belföldi utazásokkal összehasonlítva lényegesen alacsonyabb.

'

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.