A YouTube április 23-án ünnepli ötéves születésnapját, azaz a néhány hónappal korábban bejegyzett oldalra ekkor került fel az első, 19 másodperces videó.
Jawed Carimnak, a YouTube társalapítójának állatkerti kalandjairól szóló történelmi beszámolójára 1,9 millióan voltak kíváncsiak az elmúlt öt év során, Lady Gaga mindössze négy hónappal ezelőtt feltöltött videoklipjét viszont már több mint 178 millióan nézték meg.
A Google 2006-ban az online videózásban rejlő lehetőségekre alapozva 1,65 milliárd dollárért (318 milliárd forintért) vásárolta meg az oldalt. Népszerűsége ellenére a YouTube azonban még most sem termel profitot, jóllehet a tulajdonos szerint csak hónapok kérdése, hogy a Google keresőmotorjánál bevált hirdetési megoldás a videomegosztót is nyereségessé tegye.
Az oldal látogatottsága közben napról napra emelkedik, jelenleg mintegy 1700 évre elegendő videó közül lehet válogatni. A Nielsen piackutató adatai szerint márciusban egyedül Nagy-Britanniából 17 millióan kattintottak a YouTube oldalaira, azaz kétszer többen, mint a BBC, a Channel 4 és az ITV kereskedelmi televíziók online videóira - olvasható a The Daily Telegraph online kiadásában.