A szövetség szerdai közleményében kifejti: bár megértéssel és támogatással figyeli a 2011. és 2012. évi költségvetés (várható) helyzetét, ugyanakkor az adónemek állandó, folyamatos változása a működést bizonytalanná, tervezhetetlenné teszi.
A szövetség felsorolja, hogy miért tartják versenytorzítónak, aránytalannak az adókivetést. Megemlítik egyebek mellett, hogy az alkoholos üdítő mellett az ízesített sör az egyetlen termékkategória a
javaslatban, amelyre már egy másik adót is – a jövedéki adót – meg
kell fizetni, tehát a kategória már adózik. Így a szövetség szerint tekintettel arra is, hogy a jövedéki adót az ízesített sör alkoholtartalmára figyelemmel kell megfizetni, nehezen lehet az újabb adóztatás egyik indoka az, hogy az ízesített sörök az alkoholfogyasztásra
szoktatják a fiatalokat.
Az összes vonatkozó adónemet (jövedéki adó, népegészségügyi termékadó, áfa) a szénsavas üdítők literjére, illetve az ízesített sörök literjére vetítve 7-szeres különbség mutatkozik, és ezt a mértéket a Sörszövetség aránytalannak tartja.
Megjegyzik azt is: a cukortartalom az üdítőital 100 milliliterjében 8 gramm, míg az ízesített sör csak 5 grammot tartalmaz.
Mivel a sör és az ízesített sör a legalacsonyabb alkoholtartalmú ital, így inkább támogatni kellene ezt a kategóriát, mint nehezebb helyzetbe hozni az alkoholos italok között az adó mértékének megemelésével - vélik.
Emlékeztetnek arra is, hogy a gyártók reklámjaikban kiemelt figyelmet fordítanak arra, hogy a 18 éven aluliak ne fogyasszanak alkoholt, így a fiatalok érintettsége, mint adózási indok "éppen a sörgyártók körültekintő működése" miatt nem állja meg a helyét.
A kormány a múlt héten pénteken terjesztette a parlament elé az adótörvények módosítására vonatkozó javaslatát. Ebben az szerepel, hogy a népegészségügyi termékadó mértéke ízesített sör és alkoholos frissítő esetében 20 forint lesz literenként. (MTI)
Bírálja a csipszadót a Sörszövetség
A Magyar Sörgyártók Szövetsége szerint a csipszadó kiterjesztése az ízesített sörökre versenyhátrányt okoz, nem szolgálja az adó kivetésének eredeti célját és a termékkategória túlzott adóztatását jelenti - adta hírül az MTI.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.