A BTDM (korábban BTSZK, és BTH) a főváros turisztikai marketing cége, melyet Molnár József ügyvezető 2010 novemberében vett át egy jelentősen csökkentett költségvetéssel. A szervezet célja az volt 2011-ben, hogy kialakítsák azt a struktúrát, melyben a szakma munkáját elősegítő, és a turisták kényelmét biztosító, a korábban többségében önkormányzati támogatásból működtetett szolgáltatásokat valamilyen módon képes legyen a szervezet fönntartani. A csökkentés hatására (amely összességében meghaladta a teljes büdzsé 50%-át) számtalan megszorító intézkedést kellett végrehajtani annak érdekében, hogy a turisták ne érezzék meg a fővárosi turizmustól átcsoportosított összeg kiesését. Az idegenforgalomból származó adóbevételt idén is a kerületi önkormányzatok szedik be, valamint a kollektív fővárosi megszorítások is további elvonásokat jelentenek a cég számára, ezért 2012-ben ismét átszervezéssel, optimalizálással, és költséghatékonyság-növelési tervekkel kell indítania az évet.
Az idei év egy megújult értékesítési csapat megszervezésével indult, melynek feladatai a Budapest Kártya és a BTDM hasznos felületeinek értékesítése, valamint kölcsönösen hasznos együttműködési megállapodások létrehozása. A Budapest Kártya a szervezet által turisztikai marketingre költhető összegek szinte egyetlen forrásává lépett elő. Minden, a Budapest Kártya bevételéből származó forint visszaforgatásra kerül a marketing eszközökre, melyek egyaránt fontosak a szakmának és a turistáknak. Már tavaly elkezdődött az a munka, amellyel a Budapest Kártya maximális bevételét el lehet érni, melynek az a célja, hogy minél több pénz juthasson évről évre a marketingre. Ebben a szervezet a vele egyazon érdekeket képviselő turisztikai cégekkel működött együtt, akikkel 2012-ben szintén új alapokra helyezné a közös munkát.
A másik meghatározó tevékenysége a cégnek a Vörösmarty téri Karácsonyi Vásár megszervezése, melyben szintén kevesebb támogatásra számíthatott a szervezet. A pénzügyi nehézségek dacára, a BTDM levezényelt egy rendkívül sikeres, önálló szervezésű karácsonyi vásárt, és célja, hogy ebben az évben is a holtidőszakban realizálódó fővárosi turizmus egyik legfőbb motivációját hasonlóan sikeres, de folyamatosan megújulni képes rendezvényként valósítsa meg.
A két fő bevételi forrás mellett, a gazdasági, értékesítési, marketing, és kommunikációs tevékenységet is új alapra helyezi a BTDM, amely területek feladatait mostantól kisebb, és hatékonyabb munkavégzésre képes csoportokkal, és egy új gazdasági vezetővel képzelik el. Továbbá modern módszerek kidolgozására, optimális gazdasági döntések elősegítésére, és a fő termékek sikerre vitele céljából egy termékfejlesztési csoporttal is bővül a szervezet.
A BTDM Nonprofit Kft. jelenlegi változásai előrevetítik azt a várható jövőképet, mely szerint úgy kell majd egy fővárosi tulajdonú cégnek működnie ezentúl, hogy saját bevételei lábán álljon meg non-profitként, egy üzleti alapokon működő piacon. A szervezet eszközeinek minőségi javításával, fejlesztésével, valamint kiterjedt tájékoztatási adatbázisával kívánja a turisztikai szakmát intenzívebben bevonni a marketing munkába, valamint lehetőséget adni kölcsönösen hasznos együttműködések kialakítására. A BTDM elérhetőségei változatlanok, munkatársait megtalálják a központi elérhetőségeket (061 266 0479, [email protected]) vagy személyesen az Utazás kiállítás szakmai napján, március 1-jén, a Budapest standon.
Termékfejlesztési csoport
Főbb tevékenységek: kulturális- sport-egészségturizmus Budapesten, Budapesti Karácsonyi Vásár, termékfejlesztés
Csoportvezető: Zatykó Kriszta
Marketing csoport
Főbb tevékenységek: arculat, kiadványok, stratégia, tervezés, promóció
Csoportvezető: Bódis Gábor
Kommunikációs csoport
Főbb tevékenységek: sajtókapcsolatok, hírlevél, PR, külföldi-belföldi kitelepülések
Csoportvezető: Németh Judit
Értékesítési csoport
Főbb tevékenységek: Budapest Kártya, felületek értékesítése
Csoportvezető: Vadnai Márton
Információs csoport
Főbb tevékenységek: információs irodák működtetése, információs táblarendszer, ajándékbolt
Csoportvezető: Bácsi József