Budapesten járt „Nobu” Matsuhisa

A szeptember elején, a Kempinski Hotel Corvinusban nyíló Nobu Budapest személyzetének tréningjére a fővárosunkba érkezett a 61éves, világhírű japán séf.

A Budapesten immáron a világ huszonharmadik éttermét jegyző Nobuyuki „Nobu” Matsushia - talán nem bálványrombolás leírni – mosogatóként kezdte pályáját egy tokioi sushi-étteremben. Innen küzdötte fel magát szakáccsá, előbb Japánban dolgozva, majd később Peruban megnyitva saját éttermét (Peruban jelentős japán kolónia él, egy időben még japán származású elnöke is volt a dél-amerikai országnak).

Három év után elhagyta az inkák földjét, inkább Alaszkát választotta, ahol sikeres éttermet irányított egészen addig, míg egy tűzvész martalékává nem vált a vállalkozás. Ekkor ismét beosztott szakács lett Los Angelesben, és több éves kemény munkával ismét saját éttermet nyitott Beverly Hills-en. Itt vált törzsvendégévé a filmszínész Robert de Niro, akinek sugalmazására 1994-ben nyitották meg New Yorkban az első Nobu-t. Mára csak az Egyesült Államokban 12 Nobu működik, Európában pedig az Egyesült Királyság, Görögország, Oroszország, Olaszország után hazánk az ötödik ország, ahol ilyen étterem nyílik.

A sajtó képviselőinek a tulajdonos Andy Vajna (akinek társai a budapesti vállalkozásban Robert de Niro, Meir Teper és Richard Notar), elmondta, hogy reményei szerint az itteni Nobu hasonló szerepet tölt majd be, mint a korábban nyitottak, a japán konyha szerelmesei mellett a filmvilág szereplőinek is egyfajta találkozóhelyévé válik az összességében 130 férőhelyes, 260 négyzetméteres étterem.

A 61 éves – de a japánoktól megszokott módon „kortalan”, fiatalos Nobuyuki Matsushia elmondta, hogy nagy örömmel találkozik a Nobu Család legújabb tagjaival, a budapesti, jelenleg tréning alatt álló személyzettel, és biztos benne, hogy rövidesen ők is egyenrangú családtagokká válnak majd. Hozzátette, már évekkel korábban kapacitálta a magyar származású filmproducer, Andy Vajna, hogy nyissanak Budapesten éttermet, de akkor még nem tartotta megfelelőnek a helyzetet. Mára ez megváltozott, és a legfontosabb kérdés, a minőségi alapanyagokkal történő ellátás sem okoz problémát. „Ma már nem gond Budapestre szállítatni a friss halakat akár Japánból, akár Ausztráliából, vagy az USA-ból” – mondta Matsushia.

Elmondta, hogy az alapkoncepció szerint elsőként a húsz éve jól bevált gasztronómiai vonalat követik majd, de nem lehetetlen, hogy később bizonyos fokig bevonják a magyar gasztronómia elemeit is a receptekbe. A világ bármely pontján nyitnak éttermet, törekednek a helyi árucikkek, alapanyagok felhasználására, éppen ezért ezt sem zárta ki, hogy a későbbiek során a magyar borok helyet kapjanak a Nobu lánc italválasztékában is.

„Számomra nem a Michelin csillag a legfontosabb cél – mondta el egy kérdésre -, hanem az, hogy minél több vendég találjon el hozzánk, és távozzon elégedetten.” (A Nobu London 1997-ben kapott Michelin csillagot.)

A Kempinski Hotel Corvinusban szeptemberben nyíló étterem személyzetének kiválasztása és tréningezése ezekben a napokban kezdődött. Mint a felkésztést irányító Stephan Guicheteau-tól (aki a Nobu Londonból települt át ideiglenesen Budapestre) megtudtuk, több mint hetvenen jelentkeztek a hirdetésre, valamivel kevesebben kapták meg a tréningre a meghívót, közülük kerül majd ki a Nobu Budapest nyitó csapata.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.