Csúcsévet zár a Tengerjáró Kft.

A Royal Caribbean Cruise Line magyarországi képviselete, a Tengerjáró Kft. számos újdonságot mutatott be partnereinek és a sajtó képviselőinek hétfői prezentációján.

A magyar piacon idén először jelentetett meg külföldi hajótársaság magyar nyelvű katalógust, ez pedig az aktív kikapcsolódást ígérő hajóutakra specializálódott Royal Caribbean International, amely az egzotikus útvonalakon hajózó Celebrity Cruises-szel és a prémium kategóriás programokat kínáló Anamara Cruises-szel egyaránt megtalálható a Tengerjáró Kft. portfóliójában. A Celebrity Cruises hat év után először új hajót állít forgalomba. Az 1425 kabinos Celebrity Solstice hétvégén indul első útjára a karib térségben, áprilistól pedig Európa hullámait szeli. Különlegessége, hogy a tengerjáró hajózás történetében először, valódi gyepen golfozhatnak a fedélzetén az utasok, és kialakítottak rajta egy külön szintet, az Aquaclasst, amelynek lakói korlátlanul használhatják a hajó spa részlegét. A Celebrity 2009 augusztusában újabb hajót dob piacra, az Equinoxot, 2010 szeptemberében az Eclipse-szel rukkol elő, és 2011 őszén még egy hajóval gazdagítja kínálatát. 2009 novemberében a Royal Caribbean Internationalnek is lesz egy új zászlóshajója, az Oasis of the Sea.

A Tengerjáró Kft. célja, hogy mostantól nagy erőkkel népszerűsítse az úgynevezett cruisetourokat, a hajóutakat megelőző, vagy azokat követő többnapos szárazföldi kirándulások. Ezek a túrák minden hajótársaságnál szinte minden hajóúthoz foglalhatók, világszerte többnyire a tehetősebb, sokat utazott réteg veszi őket igénybe, akiknek 70 százaléka visszatérő vendég. A cruisetourok célközönsége 22-50 héttel korábban foglal a megszokottnál, 60 százalék az 50 év feletti utas, és 30 százalékkal költ többet az átlagnál. A cruisetourokra befizetők 70 százaléka a világ másik feléről érkezik, ezért a magyar utasok számára is inkább a tengerentúli utakat javasolják az utazásszervezők, többek között Alaszkát, amelyet akár 21 különféle cruisetouron lehet bejárni. A magyar utasok főként európai hajóutakra mennek, vagy a Karib-tenger nyugati medencéjét járják be. 2007 novemberében azonban már az ázsiai úti célok is elérhetőek voltak a magyar turisták számára, és Európában idén először cirkáltak a mediterrán térségben a Royal Caribbean International óriáshajói. Ezeknek is köszönhetően jó eredményeket hozott az idei év a Tengerjáró Kft. számára, amely január 1-től szeptember 31-éig 25 százalékkal magasabb forgalmat realizált mint a tavalyi év azonos időszakában. A társaság, amely a budapesti Tensi központból szeptember 1-jével az Aranykéz utcába költözött, 2009-ben stagnálásra 2010-től viszont dimanikus növekedésre számít a magyar piacról. Hazánkból Royal Caribbean International hajóira több mint 600 utast küldenek az idén.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.