Csúcsévet zár a Tengerjáró Kft.

A Royal Caribbean Cruise Line magyarországi képviselete, a Tengerjáró Kft. számos újdonságot mutatott be partnereinek és a sajtó képviselőinek hétfői prezentációján.

A magyar piacon idén először jelentetett meg külföldi hajótársaság magyar nyelvű katalógust, ez pedig az aktív kikapcsolódást ígérő hajóutakra specializálódott Royal Caribbean International, amely az egzotikus útvonalakon hajózó Celebrity Cruises-szel és a prémium kategóriás programokat kínáló Anamara Cruises-szel egyaránt megtalálható a Tengerjáró Kft. portfóliójában. A Celebrity Cruises hat év után először új hajót állít forgalomba. Az 1425 kabinos Celebrity Solstice hétvégén indul első útjára a karib térségben, áprilistól pedig Európa hullámait szeli. Különlegessége, hogy a tengerjáró hajózás történetében először, valódi gyepen golfozhatnak a fedélzetén az utasok, és kialakítottak rajta egy külön szintet, az Aquaclasst, amelynek lakói korlátlanul használhatják a hajó spa részlegét. A Celebrity 2009 augusztusában újabb hajót dob piacra, az Equinoxot, 2010 szeptemberében az Eclipse-szel rukkol elő, és 2011 őszén még egy hajóval gazdagítja kínálatát. 2009 novemberében a Royal Caribbean Internationalnek is lesz egy új zászlóshajója, az Oasis of the Sea.

A Tengerjáró Kft. célja, hogy mostantól nagy erőkkel népszerűsítse az úgynevezett cruisetourokat, a hajóutakat megelőző, vagy azokat követő többnapos szárazföldi kirándulások. Ezek a túrák minden hajótársaságnál szinte minden hajóúthoz foglalhatók, világszerte többnyire a tehetősebb, sokat utazott réteg veszi őket igénybe, akiknek 70 százaléka visszatérő vendég. A cruisetourok célközönsége 22-50 héttel korábban foglal a megszokottnál, 60 százalék az 50 év feletti utas, és 30 százalékkal költ többet az átlagnál. A cruisetourokra befizetők 70 százaléka a világ másik feléről érkezik, ezért a magyar utasok számára is inkább a tengerentúli utakat javasolják az utazásszervezők, többek között Alaszkát, amelyet akár 21 különféle cruisetouron lehet bejárni. A magyar utasok főként európai hajóutakra mennek, vagy a Karib-tenger nyugati medencéjét járják be. 2007 novemberében azonban már az ázsiai úti célok is elérhetőek voltak a magyar turisták számára, és Európában idén először cirkáltak a mediterrán térségben a Royal Caribbean International óriáshajói. Ezeknek is köszönhetően jó eredményeket hozott az idei év a Tengerjáró Kft. számára, amely január 1-től szeptember 31-éig 25 százalékkal magasabb forgalmat realizált mint a tavalyi év azonos időszakában. A társaság, amely a budapesti Tensi központból szeptember 1-jével az Aranykéz utcába költözött, 2009-ben stagnálásra 2010-től viszont dimanikus növekedésre számít a magyar piacról. Hazánkból Royal Caribbean International hajóira több mint 600 utast küldenek az idén.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.