A magyar piacon idén először jelentetett meg külföldi hajótársaság magyar nyelvű katalógust, ez pedig az aktív kikapcsolódást ígérő hajóutakra specializálódott Royal Caribbean International, amely az egzotikus útvonalakon hajózó Celebrity Cruises-szel és a prémium kategóriás programokat kínáló Anamara Cruises-szel egyaránt megtalálható a Tengerjáró Kft. portfóliójában. A Celebrity Cruises hat év után először új hajót állít forgalomba. Az 1425 kabinos Celebrity Solstice hétvégén indul első útjára a karib térségben, áprilistól pedig Európa hullámait szeli. Különlegessége, hogy a tengerjáró hajózás történetében először, valódi gyepen golfozhatnak a fedélzetén az utasok, és kialakítottak rajta egy külön szintet, az Aquaclasst, amelynek lakói korlátlanul használhatják a hajó spa részlegét. A Celebrity 2009 augusztusában újabb hajót dob piacra, az Equinoxot, 2010 szeptemberében az Eclipse-szel rukkol elő, és 2011 őszén még egy hajóval gazdagítja kínálatát. 2009 novemberében a Royal Caribbean Internationalnek is lesz egy új zászlóshajója, az Oasis of the Sea.
A Tengerjáró Kft. célja, hogy mostantól nagy erőkkel népszerűsítse az úgynevezett cruisetourokat, a hajóutakat megelőző, vagy azokat követő többnapos szárazföldi kirándulások. Ezek a túrák minden hajótársaságnál szinte minden hajóúthoz foglalhatók, világszerte többnyire a tehetősebb, sokat utazott réteg veszi őket igénybe, akiknek 70 százaléka visszatérő vendég. A cruisetourok célközönsége 22-50 héttel korábban foglal a megszokottnál, 60 százalék az 50 év feletti utas, és 30 százalékkal költ többet az átlagnál. A cruisetourokra befizetők 70 százaléka a világ másik feléről érkezik, ezért a magyar utasok számára is inkább a tengerentúli utakat javasolják az utazásszervezők, többek között Alaszkát, amelyet akár 21 különféle cruisetouron lehet bejárni. A magyar utasok főként európai hajóutakra mennek, vagy a Karib-tenger nyugati medencéjét járják be. 2007 novemberében azonban már az ázsiai úti célok is elérhetőek voltak a magyar turisták számára, és Európában idén először cirkáltak a mediterrán térségben a Royal Caribbean International óriáshajói. Ezeknek is köszönhetően jó eredményeket hozott az idei év a Tengerjáró Kft. számára, amely január 1-től szeptember 31-éig 25 százalékkal magasabb forgalmat realizált mint a tavalyi év azonos időszakában. A társaság, amely a budapesti Tensi központból szeptember 1-jével az Aranykéz utcába költözött, 2009-ben stagnálásra 2010-től viszont dimanikus növekedésre számít a magyar piacról. Hazánkból Royal Caribbean International hajóira több mint 600 utast küldenek az idén.