Csütörtökön nyit az Utazás Kiállítás

Az idén 32. alkalommal nyit kaput a világra az Utazás turisztikai vásár február 26 és március 1. között.

Az amerikai elnökválasztási kampány már szinte minden szempontját boncasztalra helyezték az elemzők, az utolsó körben viszont leginkább a kampánystratégiájáról jelentettek. Legutóbb a Synovate kutatása Barack Obamát és John McCain-t mint márkákat hasonlította össze, a Havas Media birodalomhoz tartozó MPG cég pedig arra mutatott rá, hogy Obama sokkal jobban használta ki az internetet, és jobban fókuszált a célcsoportjaira.

Az MPG saját társadalmi-hálózat modellező rendszere, a Resonance segítségével arra próbált választ kapni, hogy honnan ered Barack Obama kampányának ereje. Az MPG kutatása szerint a demokrata és független választók eleve fogékonyabbak az információkra, könnyebben elérhetők az interneten. Ehhez képest az eleve kevesebb republikánus internet-felhasználót nem kényeztették el annyi interaktív lehetőséggel, mint a demokratákat. Ehhez párosult az a fordulat is, hogy a 2004-ben még a republikánus Bush mellett kardoskodó lapok közül is 47 állt át Obama oldalára.

Az ősz republikánus, McCain médiabüdzséjének majdnem kétszeresével nyomuló Obama kampánystábja – A Bloomberg számításai szerint – csak szeptember-októberben 500 millió dollárral gazdálkodhatott, így talán nem meglepetés, ha a demokrata elnökjelölt a médiakutatási mutatók szerint is biztos győztesnek számított.

A kreatívok is Obama mellett
A Synovate szeptemberben végzett kutatása Obamát a Nokiához, McCaint pedig a Coca Colához hasonlította, amennyiben Obama saját hasznosságára, a problémákra adott megoldásaira fókuszált, míg McCain a tapasztalatot állította kampányának középpontjába.

McCain emellett sűrűn élt a kissé régivágásúnak mondható

negatív kampány elemeivel. A kampány során megpróbált hitelességet termelni magának az afro-amerikai és latinó közösségekkel készült kampányfilmjeiben, önmagát többször az adózás hősének állította be, természetesen kijátszotta a „vietnámi veterán” kártyát is. Volt Rocky Balboa, Winston Churchill, emlékezett a szintén katonai múltra visszatekintő családi ősökre, valamint Woodstockot egy beszédében gyógyszerészeti találkozónak nevezte. Vagyis McCain kampánya minden ízében konzervatív szemléletű volt.
 


{video|id=465|width=425|height=344}

Ezzel szemben Obama – noha az őt ért vádakra szintén több hirdetésben, tévészereplésben válaszolt, vagy visszalőtt –, sokkal több energiát fordított önmaga és közössége felépítésére, az Obama brand megalkotására. A Synovate kutatása is utalt arra, hogy Obama nem igyekezett saját magát, személyiségét meghatározni, a márkaeltérítést rábízta a választókra, míg McCain kampánya karakteresen azt kommunikálta, hogy ő kicsoda és milyen ember. Most már látható, hogy Obama stratégiája ebben is jobb, korszerűbb volt.


Obama „Yes we can” jelszava hasonlóan legendás karriert is befuthat, mint Martin Luther King milliók által megkönnyezett „I have a dream”-je, a jellegzetes „O” logo, amit a chicagói Sender LCC dizájnercég tervezett szintén ikonikussá válhat, és a Budweiser cég legendás és aktualizált Wassup reklámja is csupa jó pontot eredményezhetett Obamának.

{video|id=466|width=425|height=344}

 

 


 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.