Az amerikai elnökválasztási kampány már szinte minden szempontját boncasztalra helyezték az elemzők, az utolsó körben viszont leginkább a kampánystratégiájáról jelentettek. Legutóbb a Synovate kutatása Barack Obamát és John McCain-t mint márkákat hasonlította össze, a Havas Media birodalomhoz tartozó MPG cég pedig arra mutatott rá, hogy Obama sokkal jobban használta ki az internetet, és jobban fókuszált a célcsoportjaira.
Az MPG saját társadalmi-hálózat modellező rendszere, a Resonance segítségével arra próbált választ kapni, hogy honnan ered Barack Obama kampányának ereje. Az MPG kutatása szerint a demokrata és független választók eleve fogékonyabbak az információkra, könnyebben elérhetők az interneten. Ehhez képest az eleve kevesebb republikánus internet-felhasználót nem kényeztették el annyi interaktív lehetőséggel, mint a demokratákat. Ehhez párosult az a fordulat is, hogy a 2004-ben még a republikánus Bush mellett kardoskodó lapok közül is 47 állt át Obama oldalára.
Az ősz republikánus, McCain médiabüdzséjének majdnem kétszeresével nyomuló Obama kampánystábja – A Bloomberg számításai szerint – csak szeptember-októberben 500 millió dollárral gazdálkodhatott, így talán nem meglepetés, ha a demokrata elnökjelölt a médiakutatási mutatók szerint is biztos győztesnek számított.
A kreatívok is Obama mellett
A Synovate szeptemberben végzett kutatása Obamát a Nokiához, McCaint pedig a Coca Colához hasonlította, amennyiben Obama saját hasznosságára, a problémákra adott megoldásaira fókuszált, míg McCain a tapasztalatot állította kampányának középpontjába.
McCain emellett sűrűn élt a kissé régivágásúnak mondható
{video|id=465|width=425|height=344}
Ezzel szemben Obama – noha az őt ért vádakra szintén több hirdetésben, tévészereplésben válaszolt, vagy visszalőtt –, sokkal több energiát fordított önmaga és közössége felépítésére, az Obama brand megalkotására. A Synovate kutatása is utalt arra, hogy Obama nem igyekezett saját magát, személyiségét meghatározni, a márkaeltérítést rábízta a választókra, míg McCain kampánya karakteresen azt kommunikálta, hogy ő kicsoda és milyen ember. Most már látható, hogy Obama stratégiája ebben is jobb, korszerűbb volt.
Obama „Yes we can” jelszava hasonlóan legendás karriert is befuthat, mint Martin Luther King milliók által megkönnyezett „I have a dream”-je, a jellegzetes „O” logo, amit a chicagói Sender LCC dizájnercég tervezett szintén ikonikussá válhat, és a Budweiser cég legendás és aktualizált Wassup reklámja is csupa jó pontot eredményezhetett Obamának.
{video|id=466|width=425|height=344}