Az amerikai italgyártó cégek nyilatkozata szerint drasztikusan csökkentették az amerikai iskolákban értékesített magas kalóriatartalmú üdítőitalaik számát az oktatási intézményekben, ezzel szeretnék elősegíteni a gyermekek esetében is egyre nagyobb méreteket öltő elhízás elleni küzdelmet.
Az American Beverage Association nevű szakmai szervezet közleménye szerint a magas kalóriatartalmú italok 95 százalékkal kisebb mértékben jutnak el az amerikai iskolákba. Az amerikai gyerekek közel egyharmada ma már túlsúlyosnak számít, és az egészségügyi szakemberek szerint a jelenség hátterében részben a cukros üdítők állnak. Az italgyártók számára szomorú hír, de az elhízás elleni küzdelem esetében nagy előrelépés lehet, hogy számos amerikai állam olyan terveket hozott nyilvánosságra, amelyek a cukros, magas kalóriatartalmú italok külön megadóztatását tűzik ki célul.
A 95 százalékos csökkenés nem egyik napról a másikra következett be. Az iparág képviselői, felismerve az elhízás elleni harc fontosságát 2006 óta fokozatosan hajt végre módosításokat az üdítőkínálata összetételét illetően. Ennek eredményeként az iskolákban egyre nagyobb mértékben alacsony kalóriatartalmú, diétás italok kerültek az iskolai büfék és automaták kínálatába, illetve, növekedett az egészséges italok, tejtermékek aránya is ezeken a helyeken. A 2004-2005 között mért átlagos kalóriaérték az iskolákban kapható italok esetében a 2009-2010-es tanévben kapható üdítők és italokkal összevetve 88 százalékos csökkenést mutatott, amit az iparág és az egészségügyi szervezetek is nagy eredménynek tartanak.
(Forrás: Medipress)
Cukormentes üdítőkre váltanak az amerikai iskolákban
A cukros üdítőitalok nagy részét kivonják az iskolákból az amerikai italgyártók.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.