Danubius: kis mértékű javulás az első negyedévben

A Danubius Szálloda és Gyógyüdülő NyRt tegnap nyilvánosságra hozta 2007 első negyedéves, nem auditált eredményeit.

A gyorsjelentés a társaság 2007. március 31-ével végződő üzleti negyedévére vonatkozó konszolidált pénzügyi kimutatásait tartalmazza. A szállodacsoport összes működési és egyéb bevétele 2 százalékkal 8 827 millió forintra nőtt a tavalyi azonos időszakhoz képest annak ellenére, hogy a csoport szintű foglaltság 55,8 százalékról 54,7 százalékra csökkent. Az EBITDA (kamatfizetés, adózás, értékcsökkenés és amortizáció levonása előtti eredmény) a tavalyi első negyedévi 303 millió forint veszteséggel szemben az első negyedévi szokásos gyenge időszak ellenére pozitív maradt, 82 millió forintot tett ki. A csoport szintű működési veszteség 293 millió forinttal csökkent a szállodalánc költséghatékonysági intézkedéseinek hatására, ez 2006 első negyedéhez viszonyítva 21százalékos javulást jelent. A szállodacsoport pénzügyi eredménye 2007 első negyedévében 87 millió forint nyereség volt, szemben a tavalyi első negyedéves 957 millió forint veszteséggel.

A magyar szegmens összes működési és egyéb bevétele kismértékben csökkenve 5 838 millió forintot tett ki az első negyedévben. A magyarországi hotelek szobakiadási árbevétele az időszakban 37 millió forinttal nőtt annak ellenére, hogy a szállodák foglaltsága 52,8 százalékról 50,5 százalékra csökkent, mivel az átlagos szoba árak (ARR) 10 818 forintra nőttek. Az átlagos tartózkodási idő szinte változatlan maradt, 2,9 nap volt szemben a 2006-os 3 nappal. A vendégéjszakák száma 349 440-re csökkent 355 338-ról. A belföldi vendégéjszakák száma 25,5 százalékos növekedés mellett 75 034-re emelkedett, miközben leginkább Angliából és Németországból érkezett kevesebb vendég. A csoport gyógyászati bevétele jelentősen, 54 millió forinttal csökkent. Az értékesített kezelések száma 120 660-ról 101 722-ra esett vissza, átlagára pedig 3 951 forintról 4 158 forintra emelkedett. A gyógyászat eredménye 2006 első negyedévéhez viszonyítva 25 százalékkal csökkent. A 2007 első negyedévi bevétel tartalmazza a Hotel Esztergom értékesítése révén keletkezett 286 millió forint elszámolt könyv szerint nyereséget. A magyarországi szegmens adózás előtti vesztesége az első negyedévben 752 millió forintra mérséklődött szemben a tavalyi 1 676 millió forintos veszteséggel.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.