Díjazták az év szállását, turisztikai települését

Magyarország legnagyobb szállásfoglaló portálja, a Szallas.hu táncos gálaműsor keretében adta át az Év Szállása és az Év Turisztikai Települése díjakat november 28-án az Orfeum Mulatóban.

Az Ördög Nóra vezette műsorban nemcsak a különböző szálláshely-kategóriák helyezettjeivel, hanem az öt éve indult foglalási oldal impozáns eredményeivel is megismerkedhettek a meghívottak. Havonta másfél millió látogatót, 150 ezer értékelő véleményt és 700 ezer regisztrált felhasználót tudhat magáénak a vállalkozás, amely több mint 11 ezer szálláshely kínálatát közvetíti nyolc ország területén. Szigetvári József, a portál ügyvezetője hangsúlyozta, hogy a 2013-as év fordulópontot jelent a belföldi turizmusban, hiszen a foglalások 45%-a az interneten keresztül realizálódott. Az Év Szállása verseny győztese a Családi Wellness Hotel Gyula lett. A díjak közül kettőt a Turizmus Trend és Online munkatársai adtak át.

A NYERTESEK

Év Szállása: Családi Wellness Hotel Gyula
Év Turisztikai Települése:Hajdúszoboszló
Év Feltörekvő Turisztikai Települése: Nyíregyháza

NÉPSZERŰSÉGI DÍJAZOTTAK

Apartman, hostel, vendégház: Thermál Motel Kiskunmajsa
Panzió: Poyal Panzió Cserkeszőlő
3 csillag alatti hotel: Piramis Hotel Gárdony
3 csillagos hotel: Club Dobogómajor Hévíz
4 és 5 csillagos hotel: Kék Duna Wellness Hotel Ráckeve

MINŐSÉGI DÍJAZOTTAK

Apartman, hostel, vendégház: Pécsi Tudományegyetem, Laterum Kollégium
Panzió: Palermo Panzió Nyíregyháza
3 csillag alatti hotel: Hotel Garni Veszprém
3 csillagos hotel: Alfa Hotel Miskolctapolca
4 és 5 csillagos hotel: Családi Wellness Hotel Gyula

SZAKMAI DÍJAZOTTAK

Apartman, hostel, vendégház, panzió: Villa Citadella Wellness Panzió Eger
3 csillag alatti és 3 csillagos hotel: Öreg-tó Club Hotel Tata
4 és 5 csillagos hotel: Hotel Kapitány Sümeg

CÉGTÖRTÉNET - BESZÉLGETÉS SZIGETVÁRI JÓZSEF ÜGYVEZETŐVEL

Hogyan indult a Szallas.hu?

A Szallas.hu alapítása 2008-ra tehető, és mint minden Startup, ez is
az egyetemi évek alatt indult, és azután nőtte ki magát.
Melyek voltak a kezdeti nehézségek?
Egy induló és fejlődő vállalkozás, amely ennyire szezonális, az
első fél évben jelentős tőkét igényelt. Dorcsinecz Józsefnek és
Varga Zoltánnak már foglalt piacon kellett olyan szolgáltatást fejlesztenie,
amely messze megelőzi a konkurenciát. 2011-ben lettem
részese a Szallas.hu-nak, csodálattal néztem, amit ők ketten
megalkottak.


Mi volt a legnagyobb fordulópont a vállalkozás életében?

Az első akkor volt, amikor sikerült áttörni a kritikus szállásadói és
foglalói létszámot, ez 2010-re tehető. A második nagy lépést a Sanoma
Media 50%-os tulajdonszerzése jelentette.


Mekkora gárdával dolgoznak?

A Szallas.hu jelenleg ötvenhárom főt foglalkoztat, pedig 2011-ben
még csak tizennégyen dolgoztak nálunk. A munkatársak között tizenegy
fejlesztő, harminckettő ügyfélszolgálatos és több marketinges
és saleses kolléga található.


Mik a terveik?

A belföldi turizmusnak olyan oldalt szeretnénk biztosítani, amely
ténylegesen élményt nyújt. Hisszük azt, hogy a Szallas.hu oldal és
a mögötte álló kiszolgálás nemzetközileg is minta lehet. Távlati tervünk,
hogy a közép-európai piacon – Szlovákia, Románia, Ausztria,
Ukrajna – hasonló pozícióba kerüljünk, mint itthon.


Van-e konkurenciájuk?

Természetesen, minden szereplővel versenyzünk a piacon, azaz
a nagy nemzetközi portáloktól a legkisebb lokális foglalási oldalakig,
a kuponos oldalaktól az offline utazási irodákig mindenki a konkurensünk.
A Szallas.hu ma a belföldi turizmusban a legnagyobb szereplő –
2012-ben 6,5 milliárd forintos közvetített forgalommal –, de mégsem
ez teszi egyedivé, hanem az az alázat és kreativitás, amellyel
a kollégák napi szinten végzik a munkájukat.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.