Már hónapok óta lehetett sejteni, hogy marketingkommunikációs feladatokra tendert ír ki a UPC. Most ez megtörtént. A cég meghívásos pályázaton keres kreatívügynökségi és médiaügynökségi partnert. Online tender egyelőre nem lesz. A médiatendert már kiírták, a kreatívpályázat még előkészítési fázisban van. Annyit már most is tudni lehet, hogy a kreatívtenderen a UPC-vel három éve együttműködő Laboratory Ideas nem indul, mivel az ügynökség már többször kijelentette, nem indul tenderen.
Kíváncsiak
A UPC országos marketing- és értékesítési igazgatója az offline médiakörnyezet megváltozásával és üzleti okokkal indokolta a kreatív- és médiatender kiírását. „Ebben az évben az egész médiavilágban alapos átalakulás zajlott le, egyes médiumok szerepe és súlya megváltozott, bizonyos hirdetők eltűntek a piacról és a díjak is lényegesen módosultak. Eközben a fogyasztóknak a hirdetésekhez, termékekhez és szolgáltatásokhoz való viszonya is változott, az impulzív vásárlások gyakorlatilag megszűntek, és sok más tekintetben is másképpen kell ma már megszólítani a vásárlókat. Kíváncsiak vagyunk, a különböző ügynökségek, mit gondolnak arról, hogyan dolgozhatóak fel ezek a változások és hogyan alkalmazkodhat a legjobban ezekhez egy távközlési szolgáltató, hogy továbbra is a leghatékonyabban végezhessük marketingkommunikációs tevékenységünket” – mondta el Grósz Judit. A vezető hozzátette nagyon elégedettek a Laboratory eddigi munkájával és sajnálják, hogy az ügynökség nem fog elindulni a tenderen. "Kockázatos, de tiszteletreméltó a Laboratory döntése" - mondta Grósz Judit azzal kapcsolatban, hogy az ügynökség nemet mondott a tenderen való elindulásra.
A Laboratory Ideas három éve dolgozik a UPC-kreatívokon és olyan figurák kerültek ki az ügynökségtől, mint a Szőke-Badár páros, a UPC Show szereplői, a szerelők, vagy a zoknibábok. A Laboratory a UPC-s reklámokkal összesen 18 díjat nyert. [Részletesen a táblázatban – A Szerk.]
„Az eddigi UPC-vel közösen elért sikerek magukért beszélnek. A UPC vezetése kifejezte igényét, hogy továbbra is szívesen dolgozna a Laboratoryval, de egy belső rendelkezés értelmében pályázatot kell kiírniuk. Őszintén sajnálom ezt a helyzetet, de a Laboratory ebben az esetben sem tudja feladni azt az alapelvét, mely szerint nem indul tenderen" – mondta Szénássy Alex, a Laboratory Ideas partnere.
A novemberi Kreatív magazinban részletesen foglalkozunk azzal a kérdéssel, hogy érdemes-e elindulni egy olyan tenderen, amelyet meglévő ügyfél ír ki. Ebben a cikkben megkérdeztük Szénássy Alexet is, aki a következőkkel indokolta a tenderrendszertől való általános távolmaradást: „Csakis mélyebb egymásra hangolódásban és hosszabb távú stratégiai együttműködésekben érdemes gondolkodni, itt viszont annyi tényezőnek kell stimmelnie, amennyi nem derül ki egy tender kapcsán”.
A kreativitás számít
A reklámtenderre meghívott résztvevőkről egyelőre nincs információ, csupán annyit tudni, hogy jövőre már az új ügynökség dolgozik a UPC-s kreatívanyagokon. Grósz Judit annyit még hozzátett, hogy maximum öt ügynökséget hívnak majd meg és az eddigi kreatívteljesítmény lesz a legfontosabb szempont a pályázók kiválasztásakor.
A médiatenderen médiastratégiai és offline médiavásárlási feladatok ellátására keresnek partnert a 2010-es évtől kezdődően. Jelenleg a UPC offline médiatervezési és -vásárlási feladatait a 2007-es médiaügynökségi tender győztese, a PHD látja el. Az új pályázatra a PHD mellett korábbi partnerüket, az MC Mediát, továbbá a Panmediát, a Caratot, a Maximize-ot és a Starcomot hívták meg. A kiválasztásban a telekommunikációs cég szakembereit a MarketingConcept segíti. A tanácsadó négy éve lát el médiaelemző és -auditor feladatokat a UPC megbízásából.
A Laboratory UPC-hez kapcsolódó díjai | |||
Kampány címe | Díj neve | Fokozat | Kategória |
Kínai szerelem | ARANY PENGE 2007. | bronz | Kereskedelmi rádió |
Sanyi és Bandi | ARANY PENGE 2007. | bronz | Kereskedelmi film |
Szőke kapitány | REKLÁMMUSTRA | arany | TV szpot |
Hazai csomag | ADCH Mérleg 2007. | fél kilós súly | Rádió |
Hazai csomag | ADCH Mérleg 2007. | negyed kilós súly | Komplex kampány |
Szintipop | ARANY PENGE 2008. | bronz | TV szpot |
Szőke kapitány | ARANY PENGE 2008. | bronz | Komplex kampány |
Halló, itt Szőke kapitány! | ARANY PENGE 2008. | bronz | Rádió |
Szőke kapitány | EUROSUMMIT CTAM 2008. | ezüst | |
Szőke kapitány | UPC LIONS (Cannes) | bronz | |
Szőke kapitány | BRAND FESTIVAL Arany Dió Díj | arany | Stratégia |
Szőke kapitány | EFFIE 2008. | bronz | |
Szerelők | ARANY PENGE 2009. | ezüst | Filmes megoldások |
Szerelők | ARANY PENGE 2009. | bronz | Komplex kampány |
Videóbíró | ARANY PENGE 2009. | bronz | Beltéri megoldások |
Szerelők | ADCH Mérleg 2009. | fél kilós súly | Komplex kampány |
Szerelők | ADCH Mérleg 2009. | fél kilós súly | TV szpot |
Szerelők | EUROSUMMIT CTAM 2009. | arany | Márkaimázs és pozicionálás |
A legsikeresebb UPC-s reklámok
{video|id=672|width=425|height=344}
{video|id=673|width=425|height=344}
{video|id=674|width=425|height=344}
{video|id=675|width=425|height=344}
{video|id=676|width=425|height=344}
{video|id=677|width=425|height=344}