Az ötven fő részvételével zajló megbeszélésen a Légi Marketing Alap (LMA) létrehozásáról egyeztettek. A Magyar Turizmus Zrt. vezetése idén kezdeményezte először az LMA létrehozását tekintettel arra, hogy – az új repülőgép-beszerzéseknek köszönhetően – a közeljövőben több új légi járat indítására is esély van magyarországi repülőterekre. Ennek feltétele azonban az, hogy a légitársaságok biztosítva lássák az adott járat megfelelő kapacitás-kihasználtságát. Az LMA célja tehát a Magyarország, mint turisztikai célterület népszerűsítésére rendelkezésre álló pénzügyi források megsokszorozása azokon a küldőpiacokon, ahonnan az új járatok indítása várható. Az október 24-i megbeszélésen dr. Róna Iván prezentációjában hívta fel a figyelmet arra, hogy Budapest és környéke turizmusában a légi elérhetőség kiemelt jelentőségű, illetve bemutatta a hazánk szempontjából legfontosabb küldőpiacokról érkező turisták magyarországi utazásokkal kapcsolatos főbb jellemzőit is. Az MT Zrt. vezérigazgatója az LMA létrehozását érintő tudnivalókról, annak részleteiről is beszámolt a résztvevőknek, amely szerint a Magyar Turizmus Zrt. vállalja az LMA létrehozásának koordinálását és az együttműködő partnerektől befolyt pénzösszeggel megegyező összeggel egészíti ki az Alapot. A kezdeményezés sikere érdekében a Budapest Airport Zrt. is jelentős ösztönzőket vet be. Ennek részleteiről Dimitrios Gatsonis vezérigazgató-helyettes számolt be a szakmai partnereknek. A Magyar Turizmus Zrt. továbbra is várja olyan budapesti szolgáltatók, érdeklődő partnerek jelentkezését, akik részt kívánnak venni a Légi Marketing Alap létrehozásában, csatlakoznának a főváros és környéke vendégfogalmának növelését célzó együttműködéshez.
Egyeztetés a Légi Marketing Alap létrehozásáról
Budapest és környéke legjelentősebb turisztikai szolgáltatóival, az érintett önkormányzatokkal, valamint a Budapest Airport Zrt. képviselőjével ült tárgyalóasztalhoz október 24-én, Budapesten dr. Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója és Rusznák Imre, a Budapest-Közép-Duna-vidéki Regionális Idegenforgalmi Bizottság elnöke a szakmaiság és partnerség jegyében.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.