„Pár évvel ezelőtt még eredetinek tartották azokat, akik nyaraláskor elcserélték a lakásaikat. Ma már mindenki ismer valakit, aki ezt rendszeresen csinálja. A filozófia azóta bekerült a köztudatba” - állítja Ed Kushins, a CsereOtthon.com alapítója. „2014-ben további növekedést prognosztizálunk: a cserék száma várhatóan 130.000 lesz, ami 17%-kal több az előző évinél.”
A honlap segíti a cserék számának növekedését
A kaliforniai vállalat, a CsereOtthon.com (HomeExchange.com) mára az együttműködő fogyasztás példájává vált, kifejlesztett egy saját know-how-t, és így ebben az iparban ma a legnépszerűbb és legmegbízhatóbb ügynökség.
Az ősszel elindított új honlap a lehetséges partnerek egymásra találását sokkal jobban segíti és ezért nőhetett a cserék száma. A profil információ arra ösztönzi a közösséget, hogy hasonlóságok alapján keressenek. A golfozók golfpályákat találnak a világban, a szörfölők közkedvelt helyeket, az ételszeretők pedig ínyenc konyhákat. Ez működik a kutyatulajdonosoknál és a kertkedvelőknél is.
Elsősorban hasonló életstílust keresünk
A cserepartnerek tanácsai mindenki hasznára válnak, miközben 50-70%-kal kevesebbe kerül így a nyaralás. Ez azokra az emberekre igaz, akik egy életstílusban osztoznak: kisgyerekes családok hasonlóakkal találkoznak a közösségben, sokszor babafelszerelést és bicajokat is cserélnek a lakással együtt.
Az új, sok szempontos keresési funkció keres helyszín szerint, de nyaralási típus és speciális kívánságok szerint is, mint például nemdohányzó otthon, konditerem, medence vagy fogyatékos megközelíthetőség szerint.
Franciák az élen
„Ez csak a kezdet”- mondta Jim Pickell, a HomeExchange ügyvezetője. „A közösség igen gyorsan nő, de vele együtt nő a profilok és az elvárások változatossága. Segítünk növelni a bizalmat az egész világon azok között a tagok között, akik hasonló elvek szerint élnek. A franciák vezetnek Európában azok között, akik élvezik az előnyeit az ilyen utazásoknak: a családok 75%-a már legalább 2 cserén van túl. Ugyan 37%-uk azért csatlakozott, hogy pénzt takarítson meg, 63%-uk élvezi az autentikus kulturális élményeket, a kalandokat, az eldugott helyeket, hogy gyakrabban utazhatnak és új emberekkel találkozhatnak.
Élménydús, gyors szolgáltatás
Egy magyar állampolgár, aki tagja ennek az oldalnak, így nyilatkozott: „1 hónapja tértünk haza majdnem 1 hónapos nászutunkról, Kaliforniából. A főhadiszállás és néhány Las Vegas-i nap is csereotthon volt. Kolibrik repültek a teraszunkon, ami a hegyekre nézett. A szomszéd néni eljövetelünkkor majdnem sírt, és visszavár minket. Sok nagyszerű embert ismertünk meg az eddigi cseréink alkalmával is (Madrid, Párizs), és most is!”
Egy másik pedig így véleményezte: „Bár szkeptikus voltam az ausztráliai csereutazással kapcsolatban a nagy távolság és a nem kevés útiköltség ismeretében, 26-án indulunk cserepartnerünkhöz Perth-be. Élményeinkről beszámolok hazaérkezésünk után. Annyit mondhatok, hogy a partner jelentkezésétől a jegyek megvételéig 1 hét telt el.”
Több mint 150 országban, 16 nyelven elérhető
2013-ban a CsereOtthon.com-ot a leggyorsabban növekvő magánvállalatok közé sorolták 3 egymást követő évben Amerikában az Inc. 500 / 5000 kiadványában. 1992-ben a kaliforniai Ed Kushins alapította a HomeExchange.com vállalatot, mely mára a világon a leggyorsabban fejlődő nemzetközi otthoncsere online utazási ügynökséggé vált. Idén a több mint 50.000 tag várhatóan több mint 130.000 cserét bonyolít majd le több mint 150 országban. Az oldal 16 nyelven érhető el.
Forrás: Turizmus Online