Egyre sikeresebb hagyomány a Nyitott Pince Napok

A Magyar Turizmus Zrt., a Nyitott Pincék Szövetsége és a magyarországi borvidékek pincészetei 2008-ban is folytatják korábbi együttműködésüket, amelynek köszönhetően idén harmadik alkalommal került megrendezésre a Nyitott Pince Napok akció. Az akcióhoz csatlakozott több mint 120 pincészet idén is három napon keresztül, 2008. május 10. és 12. között, a pünkösdi hosszú hétvégén várta a borkedvelőket kedvezményes, illetve ingyenes borkóstolóval.

Az akció célja az volt, hogy minél többen ismerjék meg Magyarország gyönyörű borvidékeit, változatos borkínálatát. A Magyar Turizmus Zrt. és a Nyitott Pincék Szövetsége széleskörű promóciót fejtett ki az akció népszerűsítésére. 2008-ban a vendéglátók és a vendégek körében egyaránt kérdőíves felmérést végzett az MT Zrt.

A válaszadó vendégek zöme 25-60 év közötti volt. A megkérdezettek többsége (72,0%) felsőfokú végzettséggel rendelkezett, és magas, 21,0%-os volt az érettségizettek aránya is. A válaszadók többsége már korábban is kihasználta az akcióból adódó borkóstolási lehetőséget: 2006-ban 38,4%-uk, 2007-ben 60,5%, mindhárom évben 26,6%-uk látogatta meg valamelyik, akcióban részt vevő pincét. A megkérdezettek nagyobb része (72,3%) egyébként is legalább félévente egyszer felkeres egy-egy borászatot, borospincét. 19,2% havonta, 22,1% negyedévente legalább egyszer megteszi ezt. A borfogyasztás jellemzően társadalmi esemény, a megkérdezettek 43,2%-a barátokkal, 28,4%-a családdal, 25,5%-a partnerével, házastársával érkezett. A megkérdezett vendégek nagy része, 68,6%-a előzetesen értesült a Nyitott Pince Napok akcióról, és kifejezetten ezért utazott a helyszínre. A vendégeket megkérte az MT Zrt., hogy különböző szempontok szerint (pince megjelenése, akció szabályainak betartása, kiszolgálás minősége, tájékoztatás, borválaszték, megközelíthetőség, ételválaszték) értékeljék tapasztalataikat. A válaszok nagyon kedvező benyomásokról tesznek tanúbizonyságot: szempontok mindegyike szerint négyesnél jobbnak ítélték meg a pincéket.

A pincék között végzett felmérés szerint a Nyitott Pince Napok akcióban részt vevő pincék közül 18,4 százalék valamely községben, 28,9 százalék vidéki városban, 31,6 százalék szőlőhegyen, 23,7 százalék pincesoron, 2,6 százalék pedig egyéb területen található pince képviseletében válaszolt. Pincefaluban található pince nem volt a válaszadók között. A pincék háromnegyede mindhárom évben részt vett az akcióban. A válaszadó pincék összesen körülbelül 7100 főt láttak vendégül, vagyis átlagosan 187 főt. Az akcióban résztvevő 123 pincében az MT Zrt. becslése szerint 2008-ban mintegy 23 ezer vendég kóstolt bort a rendezvény idején. A felmérés szerint a pincék több mint fele (52,6%) külföldi vendégeket is fogadott az akció keretében. A pincék többsége a vendégek kedvező visszajelzéseiről számolt be. A 2008. évi Nyitott Pince Napok eredményességét jelzi, hogy a pincék túlnyomó többsége (92,1%) máskor is részt venne a Magyar Turizmus Zrt. által szervezett hasonló akcióban.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.