Az akció célja az volt, hogy minél többen ismerjék meg Magyarország gyönyörű borvidékeit, változatos borkínálatát. A Magyar Turizmus Zrt. és a Nyitott Pincék Szövetsége széleskörű promóciót fejtett ki az akció népszerűsítésére. 2008-ban a vendéglátók és a vendégek körében egyaránt kérdőíves felmérést végzett az MT Zrt.
A válaszadó vendégek zöme 25-60 év közötti volt. A megkérdezettek többsége (72,0%) felsőfokú végzettséggel rendelkezett, és magas, 21,0%-os volt az érettségizettek aránya is. A válaszadók többsége már korábban is kihasználta az akcióból adódó borkóstolási lehetőséget: 2006-ban 38,4%-uk, 2007-ben 60,5%, mindhárom évben 26,6%-uk látogatta meg valamelyik, akcióban részt vevő pincét. A megkérdezettek nagyobb része (72,3%) egyébként is legalább félévente egyszer felkeres egy-egy borászatot, borospincét. 19,2% havonta, 22,1% negyedévente legalább egyszer megteszi ezt. A borfogyasztás jellemzően társadalmi esemény, a megkérdezettek 43,2%-a barátokkal, 28,4%-a családdal, 25,5%-a partnerével, házastársával érkezett. A megkérdezett vendégek nagy része, 68,6%-a előzetesen értesült a Nyitott Pince Napok akcióról, és kifejezetten ezért utazott a helyszínre. A vendégeket megkérte az MT Zrt., hogy különböző szempontok szerint (pince megjelenése, akció szabályainak betartása, kiszolgálás minősége, tájékoztatás, borválaszték, megközelíthetőség, ételválaszték) értékeljék tapasztalataikat. A válaszok nagyon kedvező benyomásokról tesznek tanúbizonyságot: szempontok mindegyike szerint négyesnél jobbnak ítélték meg a pincéket.
A pincék között végzett felmérés szerint a Nyitott Pince Napok akcióban részt vevő pincék közül 18,4 százalék valamely községben, 28,9 százalék vidéki városban, 31,6 százalék szőlőhegyen, 23,7 százalék pincesoron, 2,6 százalék pedig egyéb területen található pince képviseletében válaszolt. Pincefaluban található pince nem volt a válaszadók között. A pincék háromnegyede mindhárom évben részt vett az akcióban. A válaszadó pincék összesen körülbelül 7100 főt láttak vendégül, vagyis átlagosan 187 főt. Az akcióban résztvevő 123 pincében az MT Zrt. becslése szerint 2008-ban mintegy 23 ezer vendég kóstolt bort a rendezvény idején. A felmérés szerint a pincék több mint fele (52,6%) külföldi vendégeket is fogadott az akció keretében. A pincék többsége a vendégek kedvező visszajelzéseiről számolt be. A 2008. évi Nyitott Pince Napok eredményességét jelzi, hogy a pincék túlnyomó többsége (92,1%) máskor is részt venne a Magyar Turizmus Zrt. által szervezett hasonló akcióban.