A rendezvényt Knud Jörgen, a szervező Német Turisztikai Hivatal (DZT) Közép-Európai Regionális Igazgatóságának vezetője nyitotta meg rövid köszöntőbeszédével. A börze eredményességéről beszámolt lapunknak.
„Az, hogy idén hatvannégy kiállító volt jelen a börzén, valóban rekordnak számít. Véleményem szerint ez a nagy érdeklődés elsősorban annak köszönhető, hogy 2007-ben a magyar, cseh, szlovák, szlovén és osztrák piacokon sikerült összességében kilencszázalékos turistaforgalom- és vendégéjszakaszám-növekedést elérnünk. Ezenkívül a csatlakozás a schengeni övezethez a jövőben tovább növelheti a látogatók számát ezekről a piacokról. Mind a kiállítók, mind pedig a szaklátogatók nagyon pozitívnak értékelték a tizenegyedik német utazási börzét. A kiállítóként megjelent hotelek a helyszínen kiosztott kérdőíveken a jótól a nagyon jóig értékelték a szaklátogatókat, sokan közülük konkrét üzleteket is kötöttek. A régiók és városok képviselői tapasztalataik alapján a mostani börzét az eddigi legjobbnak ítélték. Legközelebb 2010-ben tartjuk meg Bécsben a német utazási börzét, amelynek konkrét súlypontjait jövőre véglegesítjük. 2009- ben viszont kezdetét veszi a német roadshow, amelyet március 31. és április 2. között rendezünk, egyegy napon Budapesten, Pozsonyban és Prágában. A rendezvényeken előreláthatólag harminc-harmincöt német kiállító vesz részt. A roadshow célja, hogy még tovább mélyítsük a kapcsolatot az utazási szakmával és a sajtóval ezekben az országokban.”
Mint a helyszíni sajtótájékoztatón is elhangzott, Németország az elmúlt évben a várakozásokon felüli turistaforgalmat produkált. A külföldi turisták vendégéjszakáinak száma elérte az 54,8 milliót, amely a rekordévnek számító 2006-os esztendőhöz képest 3,5 százalékos növekedést jelent. A fő küldőpiac Európa, azon belül is Hollandia áll az élen, őt követi az Egyesült Államok, majd szorosan mögötte Nagy-Britannia. A magyar turisták vendégéjszakáinak száma 8,3 százalékkal növekedett, ami összesen több mint 463 ezer vendégéjszakát jelentett 2007-ben. Idén a német turizmus a kastélyok, parkok, kertek téma köré szerveződik. Ezek a látványosságok már így is előkelő helyet foglalnak el a német úti célok ranglistáján: évente 20 millióan keresik fel ezeket az attrakciókat. Az országban 5000 látogatható kastély található, de az épületek megtekintése mellett számos programmal, fesztivállal és rendezvénnyel is csalogatják a turistákat. A németországi ünnepek, különféle események népszerűsítése idén egyébként is súlyozottan szerepel a Német Turisztikai Hivatal marketing- és kommunikációs tevékenységében.
Sokféle lehetőséget kínál Wiesbaden
Wiesbaden standjánál Maren Krefeldt, a Wiesbaden Marketing marketingmenedzsere fogadta az érdeklődőket. A város szempontjából a fő turistaszezon áprilistól októberig tart, továbbá kiemelt időszak a karácsony is. Wiesbadennek sokféle vonzereje van, és számos programmal csábítja a turistákat. Rengeteg kiadvány nyújt információt a lehetőségekről: külön prospektus szól a kastélyokról, parkokról, a csoportoknak szóló ajánlatokról, a termálfürdőről, a karácsonyi rendezvényekről, egy további kiadvány pedig 12 indokot fog csokorba, amelyekért érdemes felkeresni a várost és környékét.