Dr. Niklai Ákos az MT Zrt. elnöke és Dr. Róna Iván az MT Zrt. vezérigazgatójának bevezetője után Magyarország megújult külföldi turisztikai arculatát Szűcs Balázs, vezérigazgató-helyettes mutatta be. A közbeszerzési pályázat nyertese a Well kommunikációs ügynökség novemberre tette az asztalra az új márkastratégiát, amelynek szlogenje a “Love for Life”, logója a jól bevált és kedvelt nemzetiszínű szívecske, kiegészülve a legváratlanabb helyeken felbukkanó matyó motívumokkal. A stratégia kialakításánál fontos szempont volt, hogy a hazánkba érkező vendégek 75%-a az unió országaiból érkezik, illetve az a tény, hogy a külföldiek körében az országról nincsen kialakult karakteres márkakép. Az előkészületi fázisban az alkotók részletesen elemezték a nemzetközi utazási trendeket (rövidebb, gyakori utazások, wellness hétvégék). Az új MINIMUNDUS márkakoncepció azt sugallja, hogy Magyarországon egymástól karnyújtásnyira a legkülönbözőbb világokba csöppenthetünk: Budapest, Fertőd, Bugac, MÜPA, Aquincum, amely sokszínűség a legjobban a végletekkel fejezhető ki. A vizuális koncepciót az Artificial Group készítette, akik a magyar háttérhez, “óriás” embereket helyeztek előtérbe. A képeken ismétlődő matyómotívum teljesen új értelmezésben fogja össze a teljes grafikai sorozatot: megjelenik ruhán, felhő formájában az égen vagy éppen épületeken. Az új turisztikai koncepcióval részletesen a Turizmus Trend következő számában foglalkozunk, amelyben nemzetközi trendeket és példákat is bemutatunk.
Életvidám, egyedi és szenvedélyes
Ezek a legfontosabb üzenetei a külföldiek számára az új turisztikai országmárkának, amelyet március 3-án mutatott be a sajtónak a budapesti Symbol étteremben a Magyar Turizmus Zrt.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.