Karácsony előtt az utóbbiak újabb kampányt indítottak, teleragasztották a falakat vágóhidakra szánt pónilovak és csikók szívet tépő plakátjaival. "Franciaországban évről évre vágóhídra küldenek olyan lovaglóiskolai pónikat, mint Caramel" - olvasható a Brigitte Bardot Alapítvány egyik plakátján. A felvételen a Caramel nevű szürke póniló látható, amint egy kés pengéjén tükröződik. "Az már önmagában is elfogadhatatlan, hogy az emberek továbbra is fogyasztanak lóhúst, ezért mindaddig folytatjuk a kampányt, amíg ez így marad" - jelentette ki Constance Cluset, a volt filmcsillag által létrehozott állatvédő alapítvány szóvivője. Tavaly 15 820 lovat vágtak le a húsáért Franciaországban, ebből több mint hétezret külföldről importáltak. Az alapítvány azt szeretné elérni, hogy a ló jogi minősítését változtassák meg, sorolják a kutyával vagy macskával azonos háziállat-kategóriába - jelenleg ugyanis a juhokkal vagy szarvasmarhákkal közös besorolásban szerepel. Bár a ló húsa általában olcsóbb, mint más állatoké, a válság a francia mezőgazdasági minisztérium adatai szerint csak a csirkehúsfogyasztást növelte. Az elmúlt két évben 12 százalékkal kevesebb lóhús került a tányérokra és jelenleg a teljes franciaországi húsfogyasztásnak még 1 százalékát sem teszi ki. S míg néhány éve még mindenfelé szerepelt az étlapon, ma egyre ritkább rátalálni. "A lóhús igazi francia fogás, de manapság nagyon nehéz rábukkanni egy étteremben" - közölte a párizsi Le Central étterem séfje, hozzáfűzve: "Nagyon nagy az ellenpropaganda". Arról, hogy miként kaptak rá a franciák a lóhúsra, eltérő történetek keringenek. A legismertebb szerint a lóhús iránti étvágy az 1807-es eylaui csatában jött meg, miután Napóleon hadseregének fősebésze az éhes katonáknak azt ajánlotta, hogy a harcmezőn fekvő, a csatában levágott lovakból lakmározzanak. A történet szerint a lovasság úgy készítette el a hősi halált halt paripákat, hogy mellvértjeiket használta főzőedényként. (MTI)
Eltűnik a lóhús a francia éttermek választékából
Sokan szeretik a lovakat és a franciák még egy kicsit jobban is szeretik őket: salátával. Ez a gasztronómiai sajátosság azonban az utóbbi időben eltűnőben van, mivel a válság sújtotta francia fogyasztók kevesebb húst esznek és az állatvédő csoportok évek óta tartó kampánya is érezteti hatását.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.