Az ENIT külföldi hálózata 18 területi egységre bontva működik, 12 irodájával Európa 10 országában van jelen: Amszterdamban, Berlinben, Brüsszelben, Frankfurtban, Londonban, Madridban, Münchenben, Moszkvában, Párizsban, Stockholmban, Bécsben és Zürichben. Európán kívül további hat külképviseletet működtet az ENIT, ezek Chicagóban, Los Angelesben, Torontóban, New Yorkban, Sydneyben és Tokióban találhatók. Az Olasz Nemzeti Turisztikai Hivatal olyan feltörekvő piacokon is jelen van, mint Brazília, Kína, Dél-Korea, India, Lengyelország, Portugália, Csehország és Magyarország. Olaszország a világ egyik legkeresettebb desztinációja. A nemzetközi érkezések tekintetében az ötödik helyet foglalta el 2006-ban, ami 41,1 millió vendégérkezést jelent. A turizmusból származó bevétele az országnak 38,1 milliárd dollár volt az UNWTO adatai szerint 2006-ban, ami negyedik helyet jelent a világranglistán. Az olasz statisztikai hivatal adatai szerint a 2006-ban eltöltött vendégéjszakák száma közel 157 millió volt. A vendégek nagy része (46%) a városok történelmi és kulturális értékei miatt keresi fel Olaszországot, de kedveltek a tengerparti (17%), tóparti (8,4%) és a hegyvidéki (8%) üdülések is. Az ország legfőbb küldő piacai Németország, USA, Nagy-Britannia és Franciaország. A tavalyi évben az ENIT 25 millió eurót fordított Olaszország globális promóciójára. Sikeres volt a külföldi „Italy for Life” kampány, amellyel 13 piacon népszerűsítette az ország egyedi turisztikai termékeit (kultúra, tenger, konferenciák, gyógyfürdők, parkok, stb.).
ENIT: 2007-es eredmények
Az ENIT, Olasz Nemzeti Turisztikai Hivatal megjelentette a 2007-es évre vonatkozó éves jelentését.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.