Eredmények és tervek a házigazdáknál

A WTO huszonhat éves történetében először két városban rendezték meg a kétévente esedékes közgyűlést, a két város két országban, Dél-Koreában és Japánban található. Két ország, két város, két kultúra, két történelem és kétféle életmód. Az az igazság, hogy Ázsia két legdrágább országáról van szó, de köztük is van egy jó értelemben vett alárendeltségi viszony. A japán nők egy-egy bevásárlás és szépítkezés kedvéért átutaznak Dél-Koreába, a legjobb szállodákban laknak, míg a koreaiak ezt nem tehetik meg Japánban.

Japán számokban

A WTO közgyűlés alkalmából a Turisztikai Világszervezet megjelentetett egy anyagot a két ország turizmusáról, ebből kiderül, Japánt tavaly hét százalékkal több turista kereste föl, mint a korábbi években, a legtöbben Ázsiából (47,6%), Észak- Amerikából (31%) és Európából (13,3%) érkeztek. A japánok utazási kedve is fokozódott, kilenc százalékkal többen vettek repülőjegyet, mint a megelőző években, legkedveltebb úti céljuk az USA, ezt követi Dél-Korea és Kína. Tavaly viszont húsz százalékkal többen utaztak Indonéziába, tizennyolc százalékkal többen választották Németországot, tizenöt százalékkal többen pedig Svájcba mentek.

Az utazási motiváció első helyén nyolcvanegy százalékkal a pihenés áll, tizenöt százalék jut az üzleti utakra, és négy százalék a többire. Nyaralni leggyakrabban Óceániába (93%), Észak-Amerikába (86%) és Afrikába (84%) mennek. Az üzleti utakból a legtöbb Dél-Amerikára jut (23%), majd Ázsia (19%) és Európa (14%) következik.

A japánok állítólag annyira szeretik Amerikát, hogy a terrortámadás óta is arra várnak, hogy rendeződjön a helyzet, és ismét repülhessenek Észak- és Dél-Amerikába.

A japánok Koreába a városi kultúra, a konyha és a gyógyfürdők miatt utaznak, Kínát a természet, a vásárlás, a konyha és a modernizáció miatt választják. Hongkongba a témaparkok, a városi élet viszi a látogatókat, Amerikánál és Tajvannál a motivációk között szerepel a japán stílus, a japán emberek.

A japán turisták kilencvenkilenc százaléka repülővel utazik, egy százalékuk hajón. Legtöbbet a 20–29 (24%), a 30–39 (20%) és az 50–59 (18%) év közöttiek utaznak. Amenynyiben a régiók szerinti kedvet elemezzük, akkor kiderül, Tokió vezet (39%) megelőzve Kansai-régiót (16%).

A dél-koreai adatok

A statisztikai számokból kiolvasható: Dél-Koreát tavaly tizennégy százalékkal többen keresték föl, mint 1999-ben, a kiutazók száma viszont ennél is jobban, huszonhét százalékkal emelkedett. A beutazók száma tavaly megdöntött minden addigi rekordot, és egyben a kilencvenes évek legsikeresebb tizenkét hónapját zárták. A legtöbben, a turisták 75 százaléka Ázsiából érkezett, Japánból, Kínából, Hongkongból és a Fülöp-szigetekről, ezt követi Amerika. Az összes turista mintegy fele japán, a dél-koreaiak számára a japán piac a legfontosabb, mivel tudják, hogy a japánok szeretik az olcsó, rövid, könnyű utakat, ezért kitalálták a Happy Monday rendszert, ez azt jelenti, ha a pihenés vasárnapra esik, a következő hétfői napot ingyen megkapják.

Az idei év a Visit Korea éve, az érkezők 96 százaléka a látnivalók miatt megy Koreába, főleg a 21-30 év közöttiek, de jelentősen emelkedett a 61 év fölöttiek száma. A második legfontosabb piac az USA, a harmadik pedig Kína. A kormány támogatja a turizmust, kiemelt elbánásban részesül a déli tengerparti rész, az északi kunfuciánus, kulturális zóna, a kormány erre a költségvetésből negyvenhatmilliárd wont nyert. Kidolgoztak egy projektet hét nagy kulturális, turisztikai zóna fejlesztésére, a távlati cél, hogy 2010-re a turisták száma elérje a tízmilliót.

A dél-koreaiak legkedveltebb desztinációja Japán és Kína, de 2000-ben 68 százalékkal emelkedett az Orosz Föderációba, 58 százalékkal az Olaszországba és 30 százalékkal a Thaiföldre utazók aránya.

A dél-koreaiak utazási motivációi között 45 százalékkal a nyaralás, 30 százalékkal az üzletelés szerepel, a nyaralók hetven százaléka Óceániát, 47 százaléka Afrikát, és 46 százaléka Ázsiát választja. Üzleti útra Ázsiába (34%) és Európába (33%) mennek.

A dél-koreaiak 93 százaléka repülővel, hét százaléka hajóval utazik, egyetlen érdekesség: az utazók hatvan százaléka férfi, a nők aránya negyven százalék.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.