Japán számokban
A WTO közgyűlés alkalmából a Turisztikai Világszervezet megjelentetett egy anyagot a két ország turizmusáról, ebből kiderül, Japánt tavaly hét százalékkal több turista kereste föl, mint a korábbi években, a legtöbben Ázsiából (47,6%), Észak- Amerikából (31%) és Európából (13,3%) érkeztek. A japánok utazási kedve is fokozódott, kilenc százalékkal többen vettek repülőjegyet, mint a megelőző években, legkedveltebb úti céljuk az USA, ezt követi Dél-Korea és Kína. Tavaly viszont húsz százalékkal többen utaztak Indonéziába, tizennyolc százalékkal többen választották Németországot, tizenöt százalékkal többen pedig Svájcba mentek.
Az utazási motiváció első helyén nyolcvanegy százalékkal a pihenés áll, tizenöt százalék jut az üzleti utakra, és négy százalék a többire. Nyaralni leggyakrabban Óceániába (93%), Észak-Amerikába (86%) és Afrikába (84%) mennek. Az üzleti utakból a legtöbb Dél-Amerikára jut (23%), majd Ázsia (19%) és Európa (14%) következik.
A japánok állítólag annyira szeretik Amerikát, hogy a terrortámadás óta is arra várnak, hogy rendeződjön a helyzet, és ismét repülhessenek Észak- és Dél-Amerikába.
A japánok Koreába a városi kultúra, a konyha és a gyógyfürdők miatt utaznak, Kínát a természet, a vásárlás, a konyha és a modernizáció miatt választják. Hongkongba a témaparkok, a városi élet viszi a látogatókat, Amerikánál és Tajvannál a motivációk között szerepel a japán stílus, a japán emberek.
A japán turisták kilencvenkilenc százaléka repülővel utazik, egy százalékuk hajón. Legtöbbet a 20–29 (24%), a 30–39 (20%) és az 50–59 (18%) év közöttiek utaznak. Amenynyiben a régiók szerinti kedvet elemezzük, akkor kiderül, Tokió vezet (39%) megelőzve Kansai-régiót (16%).
A dél-koreai adatok
A statisztikai számokból kiolvasható: Dél-Koreát tavaly tizennégy százalékkal többen keresték föl, mint 1999-ben, a kiutazók száma viszont ennél is jobban, huszonhét százalékkal emelkedett. A beutazók száma tavaly megdöntött minden addigi rekordot, és egyben a kilencvenes évek legsikeresebb tizenkét hónapját zárták. A legtöbben, a turisták 75 százaléka Ázsiából érkezett, Japánból, Kínából, Hongkongból és a Fülöp-szigetekről, ezt követi Amerika. Az összes turista mintegy fele japán, a dél-koreaiak számára a japán piac a legfontosabb, mivel tudják, hogy a japánok szeretik az olcsó, rövid, könnyű utakat, ezért kitalálták a Happy Monday rendszert, ez azt jelenti, ha a pihenés vasárnapra esik, a következő hétfői napot ingyen megkapják.
Az idei év a Visit Korea éve, az érkezők 96 százaléka a látnivalók miatt megy Koreába, főleg a 21-30 év közöttiek, de jelentősen emelkedett a 61 év fölöttiek száma. A második legfontosabb piac az USA, a harmadik pedig Kína. A kormány támogatja a turizmust, kiemelt elbánásban részesül a déli tengerparti rész, az északi kunfuciánus, kulturális zóna, a kormány erre a költségvetésből negyvenhatmilliárd wont nyert. Kidolgoztak egy projektet hét nagy kulturális, turisztikai zóna fejlesztésére, a távlati cél, hogy 2010-re a turisták száma elérje a tízmilliót.
A dél-koreaiak legkedveltebb desztinációja Japán és Kína, de 2000-ben 68 százalékkal emelkedett az Orosz Föderációba, 58 százalékkal az Olaszországba és 30 százalékkal a Thaiföldre utazók aránya.
A dél-koreaiak utazási motivációi között 45 százalékkal a nyaralás, 30 százalékkal az üzletelés szerepel, a nyaralók hetven százaléka Óceániát, 47 százaléka Afrikát, és 46 százaléka Ázsiát választja. Üzleti útra Ázsiába (34%) és Európába (33%) mennek.
A dél-koreaiak 93 százaléka repülővel, hét százaléka hajóval utazik, egyetlen érdekesség: az utazók hatvan százaléka férfi, a nők aránya negyven százalék.